piaggio zuiger in minarelli cilinder????

bastaaa

100% Vlaming
Hoi,

Ik ga men scooter terug standaard maken. Maar nu zit ik met het probleem dat ik een krukas pen 12 heb! Nu was de vraag of een standaard piaggio zuiger in een standaard minarelli cilinder past?
De cilinder wordt terug geboord zodat hij terug mooi is dus de diameter van de cilinder wordt aangepast aan de zuiger...!
Of zijn er misschien andere oplossingen?
Ik heb niet veel zin om me krukas te veranderen tenzij het echt niet anders kan!

Heeft misschien iemand een foto'tje van een standaard piaggio zuiger?

alvast bedankt!

groeten bastaaa

Advertisement - register to remove this

Standaard Pia zuiger is iets langer als een standaard mina zuiger.
Als je hem gewoon netjes aanpast tot dezelfde lengte, dan zou het geen probleem moeten zijn.
Bij mij werkte het iig goed.

$aint said:
Standaard Pai zuiger is iets langer als een standaard mina zuiger.
Als je hem gewoon netjes aanpast tot dezelfde lengte, dan zou het geen probleem moeten zijn.
Bij mij werkte het iig goed.

Die pia zuiger bij mij was ook iets langer, maar ik heb hem niet aangepast :o.

de gene die hoont zou moeten weten waar zulke zuiger en of zulke zuigers er zijn...

verder moet je wel oppassen dan piaggio andere overmaten gebruikt dan minarelli...

een MHR zuiger van Piaggio past er btw ook in zonder aanpassingen...

melf #50 said:
de gene die hoont zou moeten weten waar zulke zuiger en of zulke zuigers er zijn...

verder moet je wel oppassen dan piaggio andere overmaten gebruikt dan minarelli...

Idd ik moest een Pen12 zuiger hebben voor mijn Athena 50cc, maar die waren er standaard niet.
Oplossing was een MHR50 zuiger van piaggio, maat B.

melf #50 said:

mjah die weet het dus niet. En het gaat om een standaard cilinder he dus is toch wel anders denk ik...? Want in een standaard zuiger van minarelli zitten gaten en ik dacht dat dat bij piaggio niet het geval was of ben ik verkeerd? Of hebben die gaten in de zuiger geen doel?

@ mini-g: Men dealer ken er geen snars van dus daar ben ik niet mee geholpen... Weet je je misschien nog te herrineren welke i-net shop het was?

alvast bedankt voor de reacties!

groeten bastaaa

bastaaa said:
mjah die weet het dus niet. En het gaat om een standaard cilinder he dus is toch wel anders denk ik...? Want in een standaard zuiger van minarelli zitten gaten en ik dacht dat dat bij piaggio niet het geval was of ben ik verkeerd? Of hebben die gaten in de zuiger geen doel?

@ mini-g: Men dealer ken er geen snars van dus daar ben ik niet mee geholpen... Weet je je misschien nog te herrineren welke i-net shop het was?

alvast bedankt voor de reacties!

groeten bastaaa

ik kan je vertellen dat met of zonder gaten even goed loopt ,verneem je niks aan..

dus als ik gewoon een piaggio zuiger neem met de juiste maten en dergelijke moet het gewoon werken? Of zouden er problemen kunnen zijn met de opening van de pen dat deze te groot is ofzo? Ivm poorten e.d.

groeten bastaaa

Back