Piaggio zip trilt na verwijderen Varioring

StenB

Member
Beste leden,

ik heb afgelopen week mijn varioring eruit gehaald. Er zat eerst in totaal 5,5mm in toen liep hij 41 gps. Nadat ik ze er beide uithaalde liep die 62 gps. Toen trilde die nog niet. Nadat ik er weer 2,5mm in deed ging de scooter 55 gps maar trilde de treeplank wel heel irritant nadat ik 40 op de teller aantikte. Ik ga binnenkort is kijken of ik het getril alsnog heb als ik weer alle ringen eruit haal. Maar ik heb niet het idee dat dit heel veel nut gaat hebben. Kan het misschien komen doordat ik 8gr rolletjes heb waardoor die veel te veel toeren maakt?

Hopelijk is het verhaal een beetje duidelijk. Stel gerust vragen als je iets niet snapt.

Met vriendelijke groet,

Edit: Piaggio zip 2007 4t2v
 
Last edited:
Advertisement - register to remove this

Kijk, als je iets verandert en je scooter gaat daarna trillen, komt het hoogstwaarschijnlijk door je modificaties. Dus inderdaad kijken wat hij doet als je je varioring er weer uithaalt. En is die ring wel echt de goede maat en zit hij niet te ruim op de variobus?

8gr rollen zijn vrij zwaar dus ik kan me niet voorstellen dat je scooter teveel toeren maakt.
 
Brommer of snor?
Brom
Kijk, als je iets verandert en je scooter gaat daarna trillen, komt het hoogstwaarschijnlijk door je modificaties. Dus inderdaad kijken wat hij doet als je je varioring er weer uithaalt. En is die ring wel echt de goede maat en zit hij niet te ruim op de variobus?

8gr rollen zijn vrij zwaar dus ik kan me niet voorstellen dat je scooter teveel toeren maakt.
Op de variobus? De ring zit toch gewoon om het schroefdraad van de krukas zegmaar? Hij zit voor da vario en achter de starter krans daar had ik hem ook voor het eerst gevonden. Ik probeer binnenkort wel weer even zonder ringen.
 
Jij bedoelt dan een vulring, ik dacht dat je het over een begrenzer had.
Ik heb het ook over een begrenzer, ik heb het over nummertje 6.
ZIP_50_25_2006_2013_146788.png

Beter even een foto maken zodat de leden die willen reageren ook weten over welke ring je het hebt.
een foto zal ik maken als ik hem weer openhaal, zal wel even kijken in mijn bestel geschiedenis welke ik heb zodat jullie het alsnog weten.

IMG_5337.jpeg
1703716512673.png
Hoop dat dit voldoende is, bedankt alvast. Zover ik kan zien aan de technische tekening heb ik volgens mij geen vulring(11) achter mijn moer. Ik weet niet of dit ook een oorzaak zal kunnen zijn maar ik ga die zeker nog eventjes bestellen.
 
Trek je carterkap er eens af. Voel dan eens aan je starterkrans of daar speling opzit. Ik gok dat je zonder vulring nu met je krukasmoer op het einde van de draad.op de krukas zit maar dat alles nog niet goed vast zit door het ontbreken van de vulring (11)
 
Brom

Op de variobus? De ring zit toch gewoon om het schroefdraad van de krukas zegmaar? Hij zit voor da vario en achter de starter krans daar had ik hem ook voor het eerst gevonden. Ik probeer binnenkort wel weer even zonder ringen.
Je bedoelt dat de ring over de variobus zit neem ik aan? Hij zit inderdaad tussen de vario en de halfpoelie.
 
Trek je carterkap er eens af. Voel dan eens aan je starterkrans of daar speling opzit. Ik gok dat je zonder vulring nu met je krukasmoer op het einde van de draad.op de krukas zit maar dat alles nog niet goed vast zit door het ontbreken van de vulring (11)
Thnx, zal ik idd is doen. Merkte ook dat ik na dit probleem een heel klein beetje gas bij moest geven om de scooter te starten. Dit hoefde voorheen ook niet. Weet niet of dat met dit probleem te maken kan hebben maar ik dacht; misschien geeft het een indicatie voor een oplossing. Hou jullie op de hoogte
Je bedoelt dat de ring over de variobus zit neem ik aan? Hij zit inderdaad tussen de vario en de halfpoelie.
Nu zie ik pas dat de ring idd over die buis valt. Kijk als ik hem open heb even of dat het geval is want kan me dat niet meer herinneren.
 
Trek je carterkap er eens af. Voel dan eens aan je starterkrans of daar speling opzit. Ik gok dat je zonder vulring nu met je krukasmoer op het einde van de draad.op de krukas zit maar dat alles nog niet goed vast zit door het ontbreken van de vulring (11)

Het heeft even geduurd maar hij is open nu. Ik heb even gevoeld of er speling op zit maar dit is niet het geval.. er zit ook geen vulling op als het goed is of wel? Nummer 11 op de tekening). Ik hoop dat jullie hier iets mee kunnen. Ik hoor het graag
 
Zo te zien zit dat allemaal goed in elkaar. Niet per ongeluk een rolletje ofzo vergeten waardoor het misschien uit zn balans is? Of een zo'n plastic geleider van je ramplaat die niet goed zit ofzo? Zelfs met te zware of te lichte rollen zou je die trillingen niet moeten hebben. Is het weg als je die ene varioring er weer uit haalt? Of als.je beide weer terug monteert?
 
Zo te zien zit dat allemaal goed in elkaar. Niet per ongeluk een rolletje ofzo vergeten waardoor het misschien uit zn balans is? Of een zo'n plastic geleider van je ramplaat die niet goed zit ofzo? Zelfs met te zware of te lichte rollen zou je die trillingen niet moeten hebben. Is het weg als je die ene varioring er weer uit haalt? Of als.je beide weer terug monteert?
Ik had laatst gekeken, alle rolletjes zitten er nog wel in. Kan het komen doordat ze versleten zijn?
 
Over het algemeen slijten alle rolletjes even hard, dus dan zou het nog niet echt voor trillingen mogen zorgen. Wel allemaal hetzelfde gewicht toch? En als ze zijn versleten kan vervangen sowieso geen kwaad.
 
Over het algemeen slijten alle rolletjes even hard, dus dan zou het nog niet echt voor trillingen mogen zorgen. Wel allemaal hetzelfde gewicht toch? En als ze zijn versleten kan vervangen sowieso geen kwaad.
ik denk zelf dat het aan de koppeling ligt, ik ga morgen even kijken of de zaak toevallig nog een 2e hands heeft. Maar zou dit logisch zijn? Aangezien de koppeling voor de optrek zorgt? Het begint namelijk pas bij 40+km/h. Ik keek laatst wel even naar de koppeling en als ik deze indruk gaat dit niet altijd even soepel, en blijft hij soms een beetje vast haken.
 
Zou natuurlijk ook kunnen, maar als het pas is gekomen nadat je met je vario bezig was zou wel erg toevallig zijn. Maar zou kunnen
 
Back
Top