Piaggio Zip SP Nieuwe uitlaat

Status
Not open for further replies.

Melv16

Gewoon Melvin..
Hallo,

Zoals enkele van jullie al weten heb ik een Zip SP gekocht.

Nu zit hier ene Gianelli Extra op. Echter ben ik niet tevreden over het uiterlijk van de uitlaat + de demper draait rond (zoals bij bijna iedere gianelli uitlaat) en er komt zwarte troep tussenuit.

- Nu kan ik op het werk een 150km oude Yasuni R kopen (met kevlar demper, heb liever black dus zou nog losse demper moeten kopen)

- Een nieuwe Yasuni r voor € 180,- (black edition)

Maar na wat googlen heb ik gezien dat een Stage 6 Pro (Echte pro, NIET de replica) wat beter schijnt te presteren dan de Yasuni R.

Ik ben wel iemand die voor prestaties gaat, maar is het de moeite waard een uitlaat van mindere kwaliteit de kopen ? Of zeggen jullie ga toch voor de Yasuni !

Ik heb ook een rothekel aan de herrie die zo'n Stage 6 uitlaat na een tijd gaat maken maar volgens Melf is dit op te lossen de gaten in de demperbuis groter te maken. Is het geluid dan wel beschaafd ?

Alvast bedankt.

P.S

Zijn er ook nieuwe types van de Stage 6 Pro uitlaten ? Want de andere uitlaten hebben een nieuwe styling, misschien dat ze de Stage 6 Pro nu met een beter demper hebben gemaakt ? (Die beter demp en NIET los schiet).
 
Advertisement - register to remove this

Ik had zelf een leovince GP uitlaat op me zip zitten, komt niet van die takkeherrie uit en doet kwa prestaties niet veel onder voor een yasuni r.
Ding is ook van rvs, dus blijft ook altijd netjes.
 
als je de uitlaat onderhoud wel ja , als je dit niet doet verweerd het op den duur nog wel..

een yasuni R is gewoon goed , en zal weinig verschillen met een Pro ...

een GP heb ik geen ervaring mee , alleen leovinci kennende geeft deze uitlaat veel koppel , ook aan de tekening ervan te zien.
 
Hmm ok dan koop ik gewoon die R die ophet werk nog ligt.

Leo GP zou ik sowieso niet willen want ik wil wel een terugloop uitlaat.

En @ Wesking,

Shot loopt verre van mooi op Pia

En bovendien is Gianelli een ''budget'' merk in mijn ogen en daar wil ik al helemaal niet mee gezien worden ;)
 
Pak een shot! Is mooie uitlaat en orgineler dan yasuni!

shot is niet al te best op piaggio....

een GP heb ik geen ervaring mee , alleen leovinci kennende geeft deze uitlaat veel koppel , ook aan de tekening ervan te zien.

zelf eens op een yamaha jog gezet. liep goed.
maar die scheurde in de bocht.... voor garantie 1 vergoed gekregen, maar die scheurde ook. en hij hing niet onder spanning....
 
gianelli is niet perse low budget , vooral de shot niet ,maar een shot loopt wel goed op piaggio , en zal niet eens veel anders lopen dan een R , wel vind ik een R gewoon altijd goed gaan en gaat eigenlijk nooit stuk , mooi geluid en word niet zomaar meer ook niet.

er zijn wel low budget uitlaten van gianelli , die het overigens niet slecht doen..

maar waarom moeilijk doen als er een R is ;)

een evo50 uitlaat (korte type) loopt ook leuk op een std seup op een SP , maar ik had het 98er type , icm 21mm , maar wel veel lawaai en wat meer toeren :p

maar liep veruit het snelste met het meeste vermogen (niet gemeten op de bank)
 
maarja zo'n evo50 kost weer een hoop meer en tegen volgende winter wil ik een athena racing en de bijbehorende spullen op doen dus veel duurder dan een Yasuni R wil ik niet doen ;)
 
Haha ok ! :p

Nouja heb vandaag de Yasuni R op het werk voor een echt prikkie kunnen kopen, zal later nog wel foto's posten.

Bocht was een beetje verroest, die heb ik blank geschuurd en zwarte lak op gespoten (zie je toch niet als hij gemonteerd zit) en de rest vd uitlaat beetje roest af gehaald (voornamelijk op achterkant dus zie je niet) en de hele uitlaat in de blanke lak gezet.

Ook heb ik nog een deltaclutch gekocht.

Foto's zal ik van 't weekend wel maken als ik ook de uitlaat eronder ga leggen en die post ik dan wel in het show je scooter topic/uitlaat foto topic.

Iedereen bedankt voor de hulp !

Hier gaat een slotje op :)

P.S

Zo was hij vanmiddag:

[ir]http://94.100.120.115/1225900001-1225950000/1225901601-1225901700/1225901616_6_kfTt.jpeg[/ir]

En zo hangt ie nu te drogen:

[ir]http://94.100.118.76/1225900001-1225950000/1225901901-1225902000/1225901981_6_5ies.jpeg[/ir]
 
Last edited:
Status
Not open for further replies.
Back
Top