Ik heb wel het membraam vervangen, aangezien de oude eruit sprong bij demonteren. Waarbij de veer en plastic stuk wegschoten. Heb het membraam vervangen omdat hij los is geweest, dat hij groter was geworden dan de ruimte die hij had. Waardoor bij dichtmaken hij een stuk buiten de behuizing kwam. De nieuwe zit mooi op zn bedoelde plek. Is er een volgorde over hoe de naald moet? Denk dat daat het probleem zit.heeft deze carb. een los "rubber bakje" = membraan of is dat 1 geheel met de regelschuif?
heb je je sproeiernaald hierin overgehangen en in dezelfde stand?
heb je die mengselschroef al eens verdraaid?
carburateur schoongemaakt eigenlijk? zou voor mij de eerste verdachte zijn na paar weken stilstand.
Ik tank alleen maar 98 met een flesje reiniger elke tankbeurt.Wel de juist brandstof getankt ? (diesel)
volg orde is : membraam met gasschuif , dan de naald met een wel of niet verstelbare clip ( staat normaal in het midden , als hij te verstellen is ) ,dan een plastic dopje nmet de uitsparing naar boven waar de veer omheen past , en als laatste de veer .
Hier de tekening : https://www.zandri.nl/carburateur-revisieset-gy6-10-12-inch-euro-2-voor-2018-2.html
Zorg dat het rubber goed in de groef zit.
Choke geeft netjes 12v af, ook de weerstand met stekker los op de choke is 0.01Ohms. Dat valt af neem ik aan.Heb je nou ook die choke gemeten
Rubber zit goed in de carb. De vorige was door ouderdom te groot.Zorg dat het rubber goed in de groef zit.
Ik heb dat nl ook gehad, dat het rubber net niet helemaal rondom in de groef zat, toen wilde hij niet harder dan 30.Choke geeft netjes 12v af, ook de weerstand met stekker los op de choke is 0.01Ohms. Dat valt af neem ik aan.
Ik moest een 9v batterij vinden en had er 1 kunnen vinden.
Post automatically merged:
Rubber zit goed in de carb. De vorige was door ouderdom te groot.
Ik heb hem nu met vaseline in een vorm gekregen. Hij loopt nu 50. Bij de 50 voel je hem heel licht soort van bokken. Wel niet wel niet lijkt het.Ik heb dat nl ook gehad, dat het rubber net niet helemaal rondom in de groef zat, toen wilde hij niet harder dan 30.
en als de vorst uit de grond is wéér?Het beste is kleppen stellen altijd te doen met een koude Motor , Bijv na 1 nacht stilstaan.
dat "groeien" had ik bij m'n Kymco ook, maar als je 'm eerst warm maakt, dan met wat vaseline in de groef "plakt" en de grootte goed verdeelt, bleef ie zitten tot ik het deksel er op had.Rubber zit goed in de carb. De vorige was door ouderdom te groot.
Onzin ? wat jij de laatste tijd uitkraamt is vaak onzin , je moet niet denken dat je overal verstand van heb , dat heb je namelijk (helaas ) niet.onzin, de motorwarmte moet eruit zijn, 2 uurtjes afkoelen is genoeg. met 3 uur ben je al heel secuur.
nou, ik denk te weten dat dat is omdat een hele meter nogal een eind kan uitzetten of krimpen bij een afwijking van een paar graden.waarom denk je dat Originele standaard meter van Napoleon onder bepaalde temperatuur en vochtigheidsgraad In het Onderwijsmuseum in Parijs word bewaard ?
nogmaals, "onzin" was misschien wat sterk, maar lichtelijk overdreven (nogmaals, voor een scooterblok) vind ik het wel.Dus ... op school bij Motorvoertuigen techniek word dus "onzin" aangeleerd ?