piaggio zip kabelboom

zipsp98

Well-Known Member
Hallo

ik heb hier een zip type 3 met zip 2000 blok eronder onder een 2t blok dus geen 4t maar nu wil ik de kabelboom van mijn type 3 hierop aan sluiten er zit wel een type 3 (bobine/cdi) op dus ik d8 ff makkelijk de draden door te knippen en weer door te verbinden maar nu hou ik 1 draad over een zwarte geloof ikzou voor de zekerheid even moeten kijken heeft iemand hier ervaring mee laat mij dan weten wat hij het gedaan heeft (en ja ik weet zwart is meestal massa) en de zip 2000 kabelbaam is helemaal kapot dus die kan ik niet gebruiken.

Mvg

Advertisement - register to remove this

klopt verschillende onstekingen, beide groene gaan gewoon op de groene aansluiting op de cdi/bobine, bij de oudere types was het 1 groene, maar nu zijn het er 2 (beter contact ofzo) gewoon samenvoegen en aansluiten.

klopt verschillende onstekingen, beide groene gaan gewoon op de groene aansluiting op de cdi/bobine, bij de oudere types was het 1 groene, maar nu zijn het er 2 (beter contact ofzo) gewoon samenvoegen en aansluiten.

oke bedankt :winner:ik heb het aangesloten en het werkt :) maar nu verzuipt hij in het begin en loopt hoog stationair|(

Dat zal andere oorzaken hebben. check je bougie even, je mengsel (carburateur) afstelling is niet goed, (of het trekt ergens valse lucht),

Dat zal andere oorzaken hebben. check je bougie even, je mengsel (carburateur) afstelling is niet goed, (of het trekt ergens valse lucht),

ok want daarvoor heb ik namelijk gerden met die kapotte kabelboom en hij reed perfect maar zal het voor de zekerheid wel even nakijken Bedankt ;)

Dan kan het zijn dat hij niet goed massa maakt!
dat zou zekker goed kunnen

heb net gekeken en bij de witte draad van me bobine zit ook nog een zwarte naast

de bobine bekabeling heb ik nl wel van 2000 gebruikt want dat zit toch op die stekker van de onsteking

maar kweet niet waar die op moet heb hem al op me frame geduwt zou wel ff goed massa punt zoeken

me remlicht en contact doet het btw wel +ralf+

voor de rest nog niks (ohja en type 3 heb die zwarte draad niet naast de witte zitten)

Gr

Foto graag :)

1107410.html

1107424.html

Btw oude type ontstekingen hebben 2 kabelbundels uit de onsteking lopen,
1: (rood,wit,groen) naar cdi/bobine,
2: 4 draden met een rond stekkertje (weet zo even de kleuren niet

nieuwe type ontsteking heeft dus 1 stekker die bij je koelvin er uit komt. hier zouden ook 7 draden uit moeten komen. (iig 7 kleuren) die moeten overheen komen met wat aan je kabelboon zit (de ronde stekker dus)

mvg

Back