Piaggio Sfera 125cc Kabelboom voor zip 2000 knipperlichten

y3ndt

New Member
Hey!

In principe is met een sfera kabelboom met wat knipwerk van de zip 4t kabelboom een hoop haalbaar, wat mij helaas niet lukt zijn de knipperlichten. Iemand die weet hoe dat werkt? ik hoor t graag!
 
Advertisement - register to remove this

Het verschil in spanningsregelaar van de Sfera en de Zip is dat de Zip een knipperrelais ingebouwd heeft in de spanningsregelaar en de Sfera heeft een apart knipperrelais.
Je hebt de kabelboom gebruikt van de Sfera dus ergens moet je twee draden los hebben hangen namelijk:
  • Een witte draad voor de spanning van het knipperrelais, komende van je contactslot.
  • Een grijs/blauwe draad die naar je richtingaanwijzerschakelaar loopt.
Deze twee draden moet je dus op een 2-polig knipperrelais aansluiten die je nog moet gaan aanschaffen.
Houdt er rekening mee dat als je LED-knippers hebt, je ook een geschikt knipperrelais koopt.

Het schema van de Sfera vind je trouwens onder de rubriek Resources.

https://scooterforum.net/resources/piaggio-sfera.459/
 
Het verschil in spanningsregelaar van de Sfera en de Zip is dat de Zip een knipperrelais ingebouwd heeft in de spanningsregelaar en de Sfera heeft een apart knipperrelais.
Je hebt de kabelboom gebruikt van de Sfera dus ergens moet je twee draden los hebben hangen namelijk:
  • Een witte draad voor de spanning van het knipperrelais, komende van je contactslot.
  • Een grijs/blauwe draad die naar je richtingaanwijzerschakelaar loopt.
Deze twee draden moet je dus op een 2-polig knipperrelais aansluiten die je nog moet gaan aanschaffen.
Houdt er rekening mee dat als je LED-knippers hebt, je ook een geschikt knipperrelais koopt.

Het schema van de Sfera vind je trouwens onder de rubriek Resources.

https://scooterforum.net/resources/piaggio-sfera.459/
Dat klinkt goed ik ga er naar kijken
 
By the way, om de boel uit te proberen kun je tijdelijk de witte en de grijs/blauwe draden met elkaar doorverbinden.
Als je dan de RAW-schakelaar bedient moeten de knipperlichten continue gaan branden.

Suc6.
 
Back
Top