Okee bedankt voor de informatie ik zag een zip project en diegene had een stage 6 carburateur er op van een 2 takt werkt dit ook gewoon? En kan ik het orginele spruitstuk aanpassen zodat het past?Die spruitstuk van gy6 heeft een hoek van 10 graden en de 24mm carb komt met de vlotterbak tegen het blok aan. Enige manier om het passend te maken is met een custom spruitstuk (adapter) zover ik weet
Dat is juist het probleem, zijn namelijk niet zoveel mensen die dat al geprobeerd hebben.Ik heb niet zo even een orginele 4v carburateur liggen en ga niet even 150 euro uitgeven om te kijken of het misschien werkt. Zijn er mensen met ervaring die anderen carburateurs er op hebben gezet of een ander spruitstuk weten voor een 2v?
Ik moet je helaas gelijk geven dat het gewoon niet zo'n snelle blokken zijn. Maar nieuwe onderdelen proberen is altijd leuk. Rijd zelf ook met een afgedraaid vliegwiel en dat verschil is wel veel merkbaarder dan de grotere carb. Bij het afgedraaid vliegwiel ook een ander spietje gemonteerd, maar dat liep niet lekker bij mij.Dat is juist het probleem, zijn namelijk niet zoveel mensen die dat al geprobeerd hebben.
Vandaar je vrij wel niemand kan vertellen wat ze ervaring er mee was.
20mm zal denk ik ook niet veel helpen op een 2 valve. Omdat die blokken van zich zelf zo sloom optrekken als wat. Daar zal een grotere carb niks meer bij gaan helpen.
Ook met een grotere cilinder trekt die niet sneller. Voordeel is alleen dat het wat makkelijker gaat.
Als je echter rapper op wilt trekken zal wellicht een lichter vliegwiel helpen.. * maar uit een 2 valve is gewoon niet meer uit te halen*
late reactie omdat ik dit zelf ook geprobeerd heb, 20mm carb kan je gewoon erop zetten zonder spruitstuk aanpassingen. Dit lukt wel overigens neemt je vermogen alleen toe als je hem goed afstelt. Zelf denk ik dat 24mm carb te groot is voor 80cc en je gaskabel moet verlengd worden, Custom spruistukken allemaal gekloot dus. 20mm is gewoon bijna plug and play. Je moet alleen je sproeier weer afstellen en de brommer iets meer lucht geven wil je wat meer vermogen eruit halen. Je scooter rijdt ook soepeler met een 20mm carb.Iemand die hier ervaring mee heeft?
2 valve is idd niet het snelste blok. Overigens kan je ze best wel rap krijgen maar dat kost je veel geld.Dat is juist het probleem, zijn namelijk niet zoveel mensen die dat al geprobeerd hebben.
Vandaar je vrij wel niemand kan vertellen wat ze ervaring er mee was.
20mm zal denk ik ook niet veel helpen op een 2 valve. Omdat die blokken van zich zelf zo sloom optrekken als wat. Daar zal een grotere carb niks meer bij gaan helpen.
Ook met een grotere cilinder trekt die niet sneller. Voordeel is alleen dat het wat makkelijker gaat.
Als je echter rapper op wilt trekken zal wellicht een lichter vliegwiel helpen.. * maar uit een 2 valve is gewoon niet meer uit te halen*
Hoi, heb je misschien een link van die 20mm carburateurlate reactie omdat ik dit zelf ook geprobeerd heb, 20mm carb kan je gewoon erop zetten zonder spruitstuk aanpassingen. Dit lukt wel overigens neemt je vermogen alleen toe als je hem goed afstelt. Zelf denk ik dat 24mm carb te groot is voor 80cc en je gaskabel moet verlengd worden, Custom spruistukken allemaal gekloot dus. 20mm is gewoon bijna plug and play. Je moet alleen je sproeier weer afstellen en de brommer iets meer lucht geven wil je wat meer vermogen eruit halen. Je scooter rijdt ook soepeler met een 20mm carb.
Post automatically merged:
2 valve is idd niet het snelste blok. Overigens kan je ze best wel rap krijgen maar dat kost je veel geld.