Piaggio zip 4t andere carb met spruitstuk

Credenzo

New Member
Beste leden,

Ik ben opzoek naar een 20mm carb of 24mm voor een zip 4t 80cc nu kan ik nergens een passend spruitstuk ervoor vinden en de carburateurs vind ik ook niet veel hoe komt dit zijn die er niet of passen ze ook van anderen blokken van gy6 of kymco of is er geen after market?

Mvg, Credenzo
 
Advertisement - register to remove this

Die spruitstuk van gy6 heeft een hoek van 10 graden en de 24mm carb komt met de vlotterbak tegen het blok aan. Enige manier om het passend te maken is met een custom spruitstuk (adapter) zover ik weet
 
Die spruitstuk van gy6 heeft een hoek van 10 graden en de 24mm carb komt met de vlotterbak tegen het blok aan. Enige manier om het passend te maken is met een custom spruitstuk (adapter) zover ik weet
Okee bedankt voor de informatie ik zag een zip project en diegene had een stage 6 carburateur er op van een 2 takt werkt dit ook gewoon? En kan ik het orginele spruitstuk aanpassen zodat het past?
 
Oeii dat is voor mij ook nieuwe informatie ik durf het daarom eigenlijk ook niet te zeggen. Ben wel heel benieuwd wat voor spruitstuk hij dan heeft gebruikt. Ff snel gecheckt als de stage 6 carb 21mm PWK betreft dan is de buitendiameter 35mm bij de inlaatkant das best wel groot t.o.v. het standaard spruitstuk.

Ik ga volgende maand ook een PD24J carburateur op mn zip knutselen maar moet dan helaas wel een heel adapter gaan maken en in elkaar lassen. Heb een PDFje bijgevoegd met de tekeningen mocht je er ook wat aan mogen hebben.
 

Attachments

  • Inlaat adapter zip tekeningen.pdf
    245.4 KB · Views: 37
Dankjewel voor de tekeningen. Ik wist niet dat het nog zoveel geknutsel is om een groteren carburateur op een zip te krijgen. Waarom kun je hier niet gewoon een aftermarket spruitstuk voor kopen?
 
Ligt eraan wat voor cylinder je hebt, een 2 valve of een 4 valve.

2 valve heeft een eigen spuitstuk en een 17/18mm carb.

4. vavle heeft een langer spruitstuk en een 20mm carb.


2 valve spruitstuk past niet op 4 valve en andersom ook niet.
 
Ligt eraan of dat die in het spruitstuk zelf past (neem aan van wel) aangezien de meeste standaard spruitstukken zeker tot 20 a 21mm gaan.
Maar ik weet dat die van een 4v langer en hoger is. Weet niet of dat die 20mm meer bodem ruimte nodig heeft.

Als ze dan even hoog zouden zijn zou het eventueel moeten kunnen passen.
Er is een manier om er achter te komen.. Proberen.
 
Ik heb niet zo even een orginele 4v carburateur liggen en ga niet even 150 euro uitgeven om te kijken of het misschien werkt. Zijn er mensen met ervaring die anderen carburateurs er op hebben gezet of een ander spruitstuk weten voor een 2v?
 
Ik rijd al een flinke tijd rond met een 20mm 4v originele carb op mn 80cc 2v zip, past perfect en geeft geen problemen. Verwacht alleen geen wonderen, het levert maar een minimaal verschil in vermogen. 24mm lijkt mij nogal overkill aangezien de zip100 ook maar met een 20mm rijdt.
Post automatically merged:

Als je marktplaats in de gaten houdt, heb je zo een 4v carb gevonden
 
Ik heb niet zo even een orginele 4v carburateur liggen en ga niet even 150 euro uitgeven om te kijken of het misschien werkt. Zijn er mensen met ervaring die anderen carburateurs er op hebben gezet of een ander spruitstuk weten voor een 2v?
Dat is juist het probleem, zijn namelijk niet zoveel mensen die dat al geprobeerd hebben.
Vandaar je vrij wel niemand kan vertellen wat ze ervaring er mee was.


20mm zal denk ik ook niet veel helpen op een 2 valve. Omdat die blokken van zich zelf zo sloom optrekken als wat. Daar zal een grotere carb niks meer bij gaan helpen.

Ook met een grotere cilinder trekt die niet sneller. Voordeel is alleen dat het wat makkelijker gaat.
Als je echter rapper op wilt trekken zal wellicht een lichter vliegwiel helpen.. * maar uit een 2 valve is gewoon niet meer uit te halen*
 
Dat is juist het probleem, zijn namelijk niet zoveel mensen die dat al geprobeerd hebben.
Vandaar je vrij wel niemand kan vertellen wat ze ervaring er mee was.


20mm zal denk ik ook niet veel helpen op een 2 valve. Omdat die blokken van zich zelf zo sloom optrekken als wat. Daar zal een grotere carb niks meer bij gaan helpen.

Ook met een grotere cilinder trekt die niet sneller. Voordeel is alleen dat het wat makkelijker gaat.
Als je echter rapper op wilt trekken zal wellicht een lichter vliegwiel helpen.. * maar uit een 2 valve is gewoon niet meer uit te halen*
Ik moet je helaas gelijk geven dat het gewoon niet zo'n snelle blokken zijn. Maar nieuwe onderdelen proberen is altijd leuk. Rijd zelf ook met een afgedraaid vliegwiel en dat verschil is wel veel merkbaarder dan de grotere carb. Bij het afgedraaid vliegwiel ook een ander spietje gemonteerd, maar dat liep niet lekker bij mij.

Met de grotere carb lijkt alles alleen inderdaad smoother Als je een tweedehands aan een normale prijs kan krijgen, is het altijd leuk om te proberen. Heb die van mij een jaartje geleden voor 40 piek opgepikt.
 
Iemand die hier ervaring mee heeft?
late reactie omdat ik dit zelf ook geprobeerd heb, 20mm carb kan je gewoon erop zetten zonder spruitstuk aanpassingen. Dit lukt wel overigens neemt je vermogen alleen toe als je hem goed afstelt. Zelf denk ik dat 24mm carb te groot is voor 80cc en je gaskabel moet verlengd worden, Custom spruistukken allemaal gekloot dus. 20mm is gewoon bijna plug and play. Je moet alleen je sproeier weer afstellen en de brommer iets meer lucht geven wil je wat meer vermogen eruit halen. Je scooter rijdt ook soepeler met een 20mm carb.
Post automatically merged:

Dat is juist het probleem, zijn namelijk niet zoveel mensen die dat al geprobeerd hebben.
Vandaar je vrij wel niemand kan vertellen wat ze ervaring er mee was.


20mm zal denk ik ook niet veel helpen op een 2 valve. Omdat die blokken van zich zelf zo sloom optrekken als wat. Daar zal een grotere carb niks meer bij gaan helpen.

Ook met een grotere cilinder trekt die niet sneller. Voordeel is alleen dat het wat makkelijker gaat.
Als je echter rapper op wilt trekken zal wellicht een lichter vliegwiel helpen.. * maar uit een 2 valve is gewoon niet meer uit te halen*
2 valve is idd niet het snelste blok. Overigens kan je ze best wel rap krijgen maar dat kost je veel geld.
 
late reactie omdat ik dit zelf ook geprobeerd heb, 20mm carb kan je gewoon erop zetten zonder spruitstuk aanpassingen. Dit lukt wel overigens neemt je vermogen alleen toe als je hem goed afstelt. Zelf denk ik dat 24mm carb te groot is voor 80cc en je gaskabel moet verlengd worden, Custom spruistukken allemaal gekloot dus. 20mm is gewoon bijna plug and play. Je moet alleen je sproeier weer afstellen en de brommer iets meer lucht geven wil je wat meer vermogen eruit halen. Je scooter rijdt ook soepeler met een 20mm carb.
Post automatically merged:


2 valve is idd niet het snelste blok. Overigens kan je ze best wel rap krijgen maar dat kost je veel geld.
Hoi, heb je misschien een link van die 20mm carburateur
 
Back
Top