Piaggio zip 4t (2v) motor 50cc

Lorenzo P

Active Member
Beste forumleden, ik rij nu al bijna een jaar op een piaggio zip. Maar ik had toch een paar vraagjes, heeft een de uitlaat van deze zip er een begrenzenden prop in zitten en wat is het effect daarvan?. Ook vroeg ik mij af of het luchtfilter er ook een begrenzing in heeft en wat de gevolgen zouden zijn als ik die verwijder?.

Zelf ben ik op de hoogte van de cdi begrenzing en de vario ring begrenzing, en daarbij heb ik alleen de vario ring er uit gehaald en is alles op motorisch gebied is 100% standaard. nu ben ik wel opzoek naar een 100% ontgrensde scooter en ik heb vernomen dat de afstelling sproeier 80 moest zijn, en malossi of standaard 6,5 gram rollen ik weeg zelf zo'n 75kg maar mis ik toch een beetje dat felle 2 takt geluid. Want een 4t is zo stil is daar iets aan te doen?.

onlangs had ik de volgende setup op het oog om het meeste uit mijn blok te kunnen halen qua vermogen.

Malossi multivarioteur (voor een hogere top snelheid) of polini voor een snellere optrek.

Een turbokit 2v uitlaat
een cdi met begrenzer van begrenzer.nl (ja ik snap dat de politie het al kent, maar ik ben altijd de rollerbanken voor door controlenwatsapp groepen. En daarbij rij ik al 2 jaar scooter zonder ooit problemen te hebben gehad).

sproeier 80 en 6,5 gram standaard of malossi rollen.

Het gaat om een bromuitvoering.
 
Advertisement - register to remove this

Uitlaat heeft geen begrenzer en luchtfilter ook niet. Feller zal die niet worden. Is dag en nacht verschil met een 50cc 2t of 4t.

Ik rij zelf met sproeier 82, 5.83grams rollen en Ducati Grijs Ontgrenst. Gaat met windstil 60, wind mee 63 en wind tegen 53.

Zijn nou eenmaal trage brommer/snorretjes.

Onlangs een Jarmacol uitlaat eronder gezet, en had 15 procent vermogensverlies. Dus helemaal niet gaan zoeken in sportuitlaatjes. Mits je een mini Harley geluidje wilt.