This is a mobile optimized page that loads fast, if you want to load the real page, click this text.

Piaggio Zip 2 takt valt weg bij vol gas wanneer die warm is.

Maximelacroix16

New Member
Ik heb een piaggio zip 2takt 50cc. Helemaal standaard buiten de varioring eruit en sitoplus uitlaat eronder. 17,5mm carb en sproeier (beide schoongemaakt) maat 62 momenteel. Ook nieuw spruitstuk gemonteerd.

Wanneer de scooter koud is rijdt die perfect zonder haperen en stotter (bijna) niet. Maar zodra ik 2-3 minuten ermee rij dan valt het gas compleet weg als ik mijn gashendel helemaal omdraai. Als ik het gas dan vervolgens losgaat maakt hij weer toeren. Bij kwart/half gas rijd hij wel zonder haperen maar minder toeren als toen die koud was. Ook als de scooter volledig warm is veranderd er niets en blijft dit allemaal hetzelfde dus valt hij nog steeds weg. (Op mijn TikTok @Maximelacroix16 staat eventueel een filmpje ervan).

Ik zit al vaak en lang met dit probleem dus als iemand met een oplossing zou komen zou ik dat super fijn zijn

Als Scooter koud is,werkt de Auto Choke .. dus ... Extra Benzine , alsde Scooter warm is , werkt de Choke niet meer .
Probeer eens Hoofdsproeier 72 t/m 76 ... ( mits je met STD Airbox rijd , met Rubber Piemel er in .