Piaggio zip 2 stottert op volgas en als die warm is.

armooknol

Member
Dus ik heb een piaggio zip 2 takt uit 2002. De scooter start met de eerste kick maar als je volgas geeft dan begint die te stotteren en valt die bijna uit, let op dit gebeurt meestal als de scooter warm is geworden. De luchtfilter/ en element is vervangen dus aan valse lucht ligt het niet. De carb is schoon gemaakt dus dat kan het ook niet zijn? Wat kan het zijn? De scooter heeft wel blauwe rook misschien daarmee iets te maken idk? De scooter is ook volgetankt.
 
Advertisement - register to remove this

De luchtfilter/ en element is vervangen dus aan valse lucht ligt het niet.
Valse lucht los je daar niet mee op , kan ook je spruitstuk / membraam zijn. Choke lijkt mij ook een eerste verdachte , kijk eens op you tube hoe je deze kan checken . En of er spanning staat op de connector als de scooter loopt . En als hij zo stotterend loopt , als hij warm is , heb je dan nog wel een regelmatige vonk ? anders kan zoals @Brute-Force al zei ook je cdi/bobine verzaken als ze warm worden .
 
Post automatically merged:

Beste ik geef volgas vanaf 0km/u en ik blijf heletijd gas geven maar opeens stopt die en begint die te stotteren(hou in gedachten dat ik nog steeds volgas geef). Mensen zeggen als oplossing carb afstellen of te grote sproeier?..
 
Bougie veranderen kan nooit kwaad, zijn de kosten ook niet.

Kijk dan ook gelijk ff over je bougie kabel icm dop nog oke zijn.

Heb je al getest op valse lucht? Zoniet. Met lopende motor remreiniger overal op spuiten:
Luchtfilter aansluiting
Carb
Spruitstuk
Cilinderkop
Cilinder
 
Ik heb de hele luchtfilter vervangen dus daar kan het niet aan liggen. Het is correct geinstalleerd en de carb is zl eens open gemaakt om het schoon te maken. ( het lijkt me logisch dat het niet aan de carb kan liggen want die is normaal gezien origineel denk ik) en hoop ik. Het is wel een a klasse die normaal 25 moet lopen maar het ringetje is eruit.
 
Heb je een standaard luchtfilter of een powerfilter gemonteerd?

Als je en powerfilter heb gemonteerd mag je je sproeier flink gaan verhogen.

Stndaard filter kan je je sproeier zo laten.
 
Back
Top