Piaggio zip 172 hpi probleem

Sven kerren

New Member
Voor dat ik het probleem ga uitleggen wil ik duidelijk zijn met wat er gebeurd is en misschien dat het eventueel zal helpen. Deze hpi zit er ongeveer 2 maanden op en splinter nieuw gekocht. Heb hem goed afgesteld en na 2 weken nog eens gecontroleerd en hij was nog goed afgesteld. Ca 2 maanden er na ( week geleden ) wilde ik mijn vario vervangen en dat heb ik gedaan. Ik wilde de zip starten maar hij vonkte niet terwijl ik die dag nog had gereden. Ik heb Verschillende dingen geprobeerd. Zoals massa aanleggen nieuwe bougie nieuwe bougie kabel alle kabels gecontroleerd en zelfs de oude vario er terug opgedaan. Hij vonkt maar 1 vonk per minuut. Daarna ging ik kijken na de hpi met lichtspoel. Ik haalde de lichtspoel er af en zag dat hij de grond plaat had geraakt met hele minimale schade. je ziet heel afentoe een vonk komen als ik hem wil starten. Iemand tips hoe ik de cdi/bombine/ontsteking kan door meten?

Setup:
Piaggio 125 AC blok
Malossi 172cc AC
Hpi binnenrotor onsteking met lichtspoel
 
Advertisement - register to remove this

Niet gewoon een stekkertje wat niet goed vast zit? Anders kun je je het bij een brommerzaak ff door laten meten. Je bobine en cdi dan. Lijkt mij op een cdi die de geest heeft gegeven. Zit verder alles nog goed vast zoals je stator en de krukasmoer? Kan ook losgetrilt zijn en verschoven. Helemaal na je vario vervangen dat je krukas nog wat verder heeft gedraait en het helemaal niet meer goed op tijd staat
 
Back
Top