Hallo
Onlangs stopte mijn velofax met rijden, hij ging al wat moeilijker aan vlak daarvoor. Hiervoor nooit problemen gehad.
Ter controle de cilinder losgehaald en de zuiger was zwart en de veren bleken op (onderste brak bij het demonteren)
Omdat de zuiger nergens meer te vinden is (38.40 pen 12 met inlaat poort erin). Besloten de zuiger schoon te maken, de cilinder en zuiger meegenomen naar de bromfietswinkel en nieuwe zuigerveren laten plaatsen, hij geeft aan dat er nu weer compressie moet zijn.
Vervolgens de boel weer gemonteerd en proberen te starten. De brommer is zo goed als niet aan te krijgen.
Heb hem een paar keer lopend gehad en ongeveer 5 km kunnen rijden. De scoot reed meestal niet stationair en had gas nodig om aan te blijven. Als hij uitvalt kost het weer veel moeite om hem aan te krijgen. Soms helpt het om de bougie droog te maken en opnieuw te bevestigen.
Verder gecontroleerd:
Sproeier lijkt niet verstopt
Benzinekraan werkt
Vlotter sluit benzine kanaal af als hij vol staat.
De bougie geeft vonken (blauw)
Gasschuif lijkt goed te werken
Zuiger zit goed (pijl richting uitlaat spoelpoort en inlaatpoort)
Nieuwe kop en voetpakking geplaatst
Schroef op carbarateur op 2,5 slag open (veel standen geprobeert geen invloed mijn inziens)
Cilinder zit goed vast aangedraaid
Voor zover geen kortsluiting te vinden
Bougie met kort en lange schagt geprobeerd
Uitlaat is niet verstopt
Het gekke is dat hij soms met veel startpogingen wel bewijst te lopen. Op het moment ff geen ideeen meer.
Sproeier 58
Onginele cilinder en zuiger
Orginele carb
Orginele uitlaat
Verder niets veranderd de setup
Onlangs stopte mijn velofax met rijden, hij ging al wat moeilijker aan vlak daarvoor. Hiervoor nooit problemen gehad.
Ter controle de cilinder losgehaald en de zuiger was zwart en de veren bleken op (onderste brak bij het demonteren)
Omdat de zuiger nergens meer te vinden is (38.40 pen 12 met inlaat poort erin). Besloten de zuiger schoon te maken, de cilinder en zuiger meegenomen naar de bromfietswinkel en nieuwe zuigerveren laten plaatsen, hij geeft aan dat er nu weer compressie moet zijn.
Vervolgens de boel weer gemonteerd en proberen te starten. De brommer is zo goed als niet aan te krijgen.
Heb hem een paar keer lopend gehad en ongeveer 5 km kunnen rijden. De scoot reed meestal niet stationair en had gas nodig om aan te blijven. Als hij uitvalt kost het weer veel moeite om hem aan te krijgen. Soms helpt het om de bougie droog te maken en opnieuw te bevestigen.
Verder gecontroleerd:
Sproeier lijkt niet verstopt
Benzinekraan werkt
Vlotter sluit benzine kanaal af als hij vol staat.
De bougie geeft vonken (blauw)
Gasschuif lijkt goed te werken
Zuiger zit goed (pijl richting uitlaat spoelpoort en inlaatpoort)
Nieuwe kop en voetpakking geplaatst
Schroef op carbarateur op 2,5 slag open (veel standen geprobeert geen invloed mijn inziens)
Cilinder zit goed vast aangedraaid
Voor zover geen kortsluiting te vinden
Bougie met kort en lange schagt geprobeerd
Uitlaat is niet verstopt
Het gekke is dat hij soms met veel startpogingen wel bewijst te lopen. Op het moment ff geen ideeen meer.
Sproeier 58
Onginele cilinder en zuiger
Orginele carb
Orginele uitlaat
Verder niets veranderd de setup
Last edited: