Piaggio Typhoon probleem

Status
Not open for further replies.

Jantje_04

Member
Ik zit met een probleempje , nou niet echt een probleem maar iets waar ik zelf niet echt iets van snap.

Nou zit het zo , Mijn neef heeft een typhoon (piaggio) en komt gewoon niet boven de 90 kmpu uit , nou snap ik dat niet want met dat spul wat hij heeft moet het makkelijk 120kmpu kunnen halen , dus mijn vraag aan jullie , doe ik iets fout en moet er iets anders gebeuren of verandert worden.

Hier het setupje:
-Stage 6 racing Cilinderkit (Ac , Afgewerkt).
-Yasuni C16 (Geen Deuken Of iets Dergelijks)
-Rito racing krukas , Skf c3 krukas lagerset (gewoon goed gemonteerd en uigebalanceerd)
-Hpi 2006 binnenrotor ontsteking (gewoon met 1 curve , ontsteking staat netjes op 3,5mm afgesteld zoals hpi het voorschrijft).
-19mm dellorto carburateur , mhr e6 luchtfilter , doppler 19mm Spruistuk , mhr vl13 membraan (spruitstuk loopt netjes over op het membraan , carburateur staat goed afgesteld , zowel lucht als benzine en gasnaald).
-Top performance vario kit ( gewoon complete vario kit met halfpoulie enz , Vario staat ook gewoon goed afsteld )
-Hebo verstelbare koppeling ( staat ook gewoon goed afgesteld )
-Mhr primaire vertanding 14/39 (gewoon goed gemonteerd)
-Mhr secundaire veranding 13/48 (hetzelfde als de primaire)

Verder zijn de achterpoulies orgineel en zit er een blauwe polini evo drukveer gemonteerd , rollen zitten op 4 gram , trekveren hebo blauw op de strakste stand , Sproeier 94 (bogie koffiebruin) , gasnaald clipje op de laagste stand , en luchtschroef 3 halve slagen open.
Ook nog zijn de carters aangepast op de cilinder en is het netjes afgewerkt.
scooter draait 13500 toeren op het moment.

Dus als iemand mij zou kunnen helpen of advies kan geven zou ik dat zeer op prijs stellen.

Alvast bedankt.
 
Last edited:
Advertisement - register to remove this

Het zou natuurlijk zo maar kunnen dat je zuiger ondersteboven gemonteerd zit. Een vriend van me had zo een zelfde probleem met een Beta Ark. Zou wel klunzig zijn maar je weet maar nooit
 
nee er zit niks verkeerd gemonteerd ofzow , hij loopt ook wel goed enzo , maar hij wou niet boven de 90kmpu uitkomen , dat hebben we ondertussen al wat anders gekregen , hij rijdt nou 120kmpu gemiddeld op digi teller en auto teller , maar mij lijkt met deze vertanding en de rest van het spul dat het makkelijk nog wat harder moet kunnen.
 
120 echte kilometers is echt hard en als je het helemaal goed gaat meten rijdt jij waarschijnlijk net 110/115 echte kilometers wat heel netjes zou zijn...

boven de echte 120 kilometer is best mogelijk maar dat gaat echt niet zo even hoor..

en het is ook niet hoe langer de vertanding hoe harder je gaat, zo werkt het niet , mischien ga je met een kortere vertanding dan nu zels juist sneller..
 
als je nou ook eens een andere pijp neemt die beter presteerd op die cilinder zal ook stuk lekkerder lopen en als het goed is zou hij daar harder mee moeten lopen, en met jou setup en jou 12inch velgen op een rf van ong10 zal niet veel harder lopen dan de 110/115 zoals melf zegt
 
Status
Not open for further replies.
Back
Top