This is a mobile optimized page that loads fast, if you want to load the real page, click this text.

Piaggio Skr 172cc Eet Bougies

dovolde

Member
Hey leden,

Ik heb net een nieuwe skr 125 gehaald en heb m meteen omgebouwd naar 172

Gisteren alles gemonteerd en eerste start gemaakt heb m ff goed laten warmlopen en ben toen een ronde gaan maken,

Hij reedt echt super goed en zonder dip trok die op vandaag weer even 10km gemaakt en ff gekeken wat die kan ik trok het gas 3 seconden open en ik zat op de 100 merkte wel dat die ietsjes zwaardere rollen kon gebruiken heb m daarna ff in de schuur gezet en half uurtje later wou ik een rondje maken en hij starten en viel meteen uit na mijn bougie te vervangen deed die het weer deze was zwart nadat ik thuis kwam en m ff stationair 2 min liet en ik wou wegrijden viel die uit wss weer me bougie kapot weten jullie waardoor dit komt en wat ik kan doen om het te fixen ik hoor graag zsm meer!

Het lijkt erop alsof die bougies vreet kan dit komen doordat die te rijk staat?

Setup:
172cc malossi
SM04 met RVS Bocht
Malossi vario met 12.5g rollen
Orginele trekveren met witte drukveer
Malossi VL13
28MM Carb met sproeier 130
Stage 6 luchtfilter

• Wat is er dan kapot aan de bougie?
  • Zit er nog een verbinding tussen de schroefdraad waar de bougiekap contact maakt en het tipje van de middenelektrode?
  • Als je tussen de midden elektrode en de massaelektrode meet, op het hoogste weerstandsmeetbereik van de multimeter, welke weerstand meet je dan?
  • Heb je ze al eens een bad gegeven in benzine, goed schoongemaakt, goed warm gestookt en gekeken of de bougie weer in orde was?
  • Gebruik je wel de juiste hittegraad bougie voor die 172cc?
  • Je hebt problemen met de bougie maar je vermeldt er niet bij welke je erin schroeft!

Last edited:
Allermaal getest werkt niet ik heb me bougie schoongemaakt erin gezet ging aan en daarna wou die weer niet starten heb m alleen niet doorgemeten maar 't lijkt me dat die vonk krijgt op het moment dat die toch start?
Post automatically merged:

De bougie dop en draad is nieuw is zo'n rode

Heb alleen geen multimeter die goed werkt

De oude bougie die ik er dan uithaalt vonkt dan wel maar niet op de plek waar t hoort nu weer vervangen de nieuwe vonkt niet meer heb weer een andere nieuwe dan vonkt die wel weer

Last edited:
Die harde plof heeft te maken met dat je bougie niet (goed) vonkt. ik heb ook een zip met skr125 blok en bij mij vonkte mijn bougie niet goed omdat mijn bobine geen goeie massa maakte met het frame. Probeer even je massapunten te checken en miss bougiekabel of dop checken. Bij mij hoefde ik alleen het stukje frame op te schuren omdat die aardig geroest was en de bobine weer terug goed terugzetten op die plek.