Beste Heren,
Ik heb een Piaggio skipper 125 1e generatie(22mm, 172 malossi kit, sito+ voor de geïnteresseerde) waarvan ik de sleutel ben kwijtgeraakt terwijl deze op stuurslot stond.
Na een telefoontje naar de brommerzaak werd mij duidelijk dat ik het slot eruit moest trekken met een slagtrekker om de kans op beschadiging van het binnenwerk zo klein mogelijk te houden, maar dat er een aanzienlijke kans is dat er schade gaat komen.
Nieuwe onderdelen die ik inmiddels heb hierboven (nr 13, 14 en 15)
Na het verwijderen van de cilinder en contacthuisslot met een slagtrekker, welke ik nu nieuw heb. blijft er alleen nog een ring en een bus over in het frame(nr 12 en 16 in de exploded view) Het stuur kan draaien maar gaat erg stroef. Ik heb het idee dat de bus(nr 16) die er nog in zit(welke ook verantwoordelijk is voor het stuurslot) geklemd is geraakt in het frame met het verwijderen van het slot
Deze bus moet vrij kunnen draaien, dit namelijk is ook de 'eindoverbrenging' naar het contact(nr 18 op de view) zelf. Deze zit muurvast, geen beweging in te krijgen. met een tang kan ik hem niet draaien en met een hamer en schroevendraaier geeft het ook geen krimp.
fotos van de bus in het frame. De putjes zijn van de tikken die ik er met een hamer op heb gegeven.
Voordat ik de hele boel verrot sla wil ik jullie het volgende vragen: heeft iemand eerder met dit bijltje gehakt en mis ik iets? Vanuit welke kant zou deze bus verwijderd moeten worden? sleutelkant of contact-kant?
alvast bedankt!
Ik heb een Piaggio skipper 125 1e generatie(22mm, 172 malossi kit, sito+ voor de geïnteresseerde) waarvan ik de sleutel ben kwijtgeraakt terwijl deze op stuurslot stond.
Na een telefoontje naar de brommerzaak werd mij duidelijk dat ik het slot eruit moest trekken met een slagtrekker om de kans op beschadiging van het binnenwerk zo klein mogelijk te houden, maar dat er een aanzienlijke kans is dat er schade gaat komen.
Nieuwe onderdelen die ik inmiddels heb hierboven (nr 13, 14 en 15)
Na het verwijderen van de cilinder en contacthuisslot met een slagtrekker, welke ik nu nieuw heb. blijft er alleen nog een ring en een bus over in het frame(nr 12 en 16 in de exploded view) Het stuur kan draaien maar gaat erg stroef. Ik heb het idee dat de bus(nr 16) die er nog in zit(welke ook verantwoordelijk is voor het stuurslot) geklemd is geraakt in het frame met het verwijderen van het slot
Deze bus moet vrij kunnen draaien, dit namelijk is ook de 'eindoverbrenging' naar het contact(nr 18 op de view) zelf. Deze zit muurvast, geen beweging in te krijgen. met een tang kan ik hem niet draaien en met een hamer en schroevendraaier geeft het ook geen krimp.
fotos van de bus in het frame. De putjes zijn van de tikken die ik er met een hamer op heb gegeven.
Voordat ik de hele boel verrot sla wil ik jullie het volgende vragen: heeft iemand eerder met dit bijltje gehakt en mis ik iets? Vanuit welke kant zou deze bus verwijderd moeten worden? sleutelkant of contact-kant?
alvast bedankt!