Piaggio skipper 125 contactslot vervangen

rikskip

New Member
Beste Heren,

Ik heb een Piaggio skipper 125 1e generatie(22mm, 172 malossi kit, sito+ voor de geïnteresseerde) waarvan ik de sleutel ben kwijtgeraakt terwijl deze op stuurslot stond. :sleeping:

Na een telefoontje naar de brommerzaak werd mij duidelijk dat ik het slot eruit moest trekken met een slagtrekker om de kans op beschadiging van het binnenwerk zo klein mogelijk te houden, maar dat er een aanzienlijke kans is dat er schade gaat komen.

nieuwe onderdelen.jpg
Nieuwe onderdelen die ik inmiddels heb hierboven (nr 13, 14 en 15)

Na het verwijderen van de cilinder en contacthuisslot met een slagtrekker, welke ik nu nieuw heb. blijft er alleen nog een ring en een bus over in het frame(nr 12 en 16 in de exploded view) Het stuur kan draaien maar gaat erg stroef. Ik heb het idee dat de bus(nr 16) die er nog in zit(welke ook verantwoordelijk is voor het stuurslot) geklemd is geraakt in het frame met het verwijderen van het slot

exploded view contact.png

Deze bus moet vrij kunnen draaien, dit namelijk is ook de 'eindoverbrenging' naar het contact(nr 18 op de view) zelf. Deze zit muurvast, geen beweging in te krijgen. met een tang kan ik hem niet draaien en met een hamer en schroevendraaier geeft het ook geen krimp.

bus1.pngbus2.png
fotos van de bus in het frame. De putjes zijn van de tikken die ik er met een hamer op heb gegeven.
bus3.png


Voordat ik de hele boel verrot sla wil ik jullie het volgende vragen: heeft iemand eerder met dit bijltje gehakt en mis ik iets? Vanuit welke kant zou deze bus verwijderd moeten worden? sleutelkant of contact-kant?

alvast bedankt!
 

Attachments

  • nieuwe onderdelen.png
    nieuwe onderdelen.png
    390.5 KB · Views: 9
Advertisement - register to remove this

Misschien kan je met een platbektangetje het uitstekende puntje vastpakken en draaien.
Wellicht moet je deze tijdens het draaien indrukken/uittrekken.
Zie foto.
bus2.png
 
Last edited:
Gelukt! De 'bus' is nu los en draait met het contactslot mee en het stuurslot werkt ook weer, maar helaas is de bus hierbij beschadigd :( . het puntje is afgebroken(wat gcs100 heeft omcirkeld). vanwege het ontbreken van dit puntje kan het contact dus niet meer rondgaan...

Dacht je het bijna te hebben:D....

Dus ik ben opzoek naar origineel part nummer: 256910

Deze krijg ik niet gevonden op webshops, morgen bel ik de piaggio dealer maar ik ben bang dat ze deze niet kunnen leveren. Iemand tips?
s-l1600.jpg
 
Blokje besteld uit Italie. Met wat moeite erin kunnen krijgen. Voorvork moest deels uit het frame geschoven worden zodat het blokje eruit gehaald kan worden.

Iets zit er nog niet helemaal lekker; als de skipper op stuurslot wordt gezet kan de sleutel niet uit het contactslot gehaald worden. Maar contact aan/uit is wel in lijn met de tekentjes op het contactslot. Dat zoek ik later nog wel uit, ben allang blij dat t contact weer werkt.

Bedankt!
 

Attachments

  • 20220310_210106.jpg
    20220310_210106.jpg
    139.2 KB · Views: 12
  • IMG-20220302-WA0003.jpg
    IMG-20220302-WA0003.jpg
    114 KB · Views: 10
Beste Heren,

Ik heb een Piaggio skipper 125 1e generatie(22mm, 172 malossi kit, sito+ voor de geïnteresseerde) waarvan ik de sleutel ben kwijtgeraakt terwijl deze op stuurslot stond. :sleeping:

Na een telefoontje naar de brommerzaak werd mij duidelijk dat ik het slot eruit moest trekken met een slagtrekker om de kans op beschadiging van het binnenwerk zo klein mogelijk te houden, maar dat er een aanzienlijke kans is dat er schade gaat komen.

View attachment 63922
Nieuwe onderdelen die ik inmiddels heb hierboven (nr 13, 14 en 15)

Na het verwijderen van de cilinder en contacthuisslot met een slagtrekker, welke ik nu nieuw heb. blijft er alleen nog een ring en een bus over in het frame(nr 12 en 16 in de exploded view) Het stuur kan draaien maar gaat erg stroef. Ik heb het idee dat de bus(nr 16) die er nog in zit(welke ook verantwoordelijk is voor het stuurslot) geklemd is geraakt in het frame met het verwijderen van het slot

View attachment 63920

Deze bus moet vrij kunnen draaien, dit namelijk is ook de 'eindoverbrenging' naar het contact(nr 18 op de view) zelf. Deze zit muurvast, geen beweging in te krijgen. met een tang kan ik hem niet draaien en met een hamer en schroevendraaier geeft het ook geen krimp.

View attachment 63923View attachment 63924
fotos van de bus in het frame. De putjes zijn van de tikken die ik er met een hamer op heb gegeven.
View attachment 63925


Voordat ik de hele boel verrot sla wil ik jullie het volgende vragen: heeft iemand eerder met dit bijltje gehakt en mis ik iets? Vanuit welke kant zou deze bus verwijderd moeten worden? sleutelkant of contact-kant?

alvast bedankt!
heb een vraagje , die on lock en off behuizing waar vind je dat ? heb dat namelijk nodig voor me skr
 
Back
Top