This is a mobile optimized page that loads fast, if you want to load the real page, click this text.

PIAGGIO quartz mhr lc

Sebas81

New Member
Goedemorgen, ik ben nieuw op het forum en ben samen met mijn zoon een Piaggio Quartz LC aan het ombouwen zoals ik dat vroeger had.
De scooter reed orgineel goed.
Nu heb en we eronder geplaatst.

Mhr team 70cc 6 poorten nieuw
Krukas stage 6
Mhr uitlaat 1999 1ste model op de kop getikt
Delorto 21mm sproeier 100
Carbon malossi membraam plaatjes
Mhr team vario met 3.8gr roleltjes
Gele drukveer malossi
Powerfilter

Olietank afgedopt rijd op meng
98 en olie 1:40

Na het plaatsen start de scooter goed en loopt netjes stationair valt niet uit
Zodra we willen rijden komt ie niet op toeren houd bijzonder in en rijd 10 en pruttelt hard
Sproeier 95 tot 120 geprobeerd geen andere reactie
Nieuwe bougie geplaatst ngk R.

Lezen jullie iets wat we over hoofd zien.

Dan horen we het heel graag.

Gr Sebas
 
Last edited:
Dankjewel Mickie voor je snelle reactie.
Pakkingen zitten overal tussen wat bij de kit zit.
Voetpakking groen en 2 koppakkingen rubber ring zwart en de kleinere rubber ring met 4 kleine ringen eraan vast groen.

Wat is ideale squish de scooter is voor straat gebruik.
Ik las squish 0.45mm ? Is dit goed?
Er zijn nog 5 a 6 extra voetpakkingen bij.
Squish nameten
Gasnaald ga ik in het midden zetten.

Daarna zal ik een update geven.
Hoe de die reageert.
En check daarna de kleur bougie.

Groetjes Sebas
Post automatically merged:

De massa punten goed kaal geschuurd ?
Hallo Bartj, dankjewel voor je reactie,
De massa is niet los geweest en reed Orgineel goed.
Ik check de massa na.
Dankjewel.
 
Malossi mhr met 1 zuigerveer
Zie foto's.
Dankjewel voor je reactie

Gr Sebas
Post automatically merged:

welke cilinder is het precies :
De Replica met ovale uitlaatpoort
of de 6 T, met vlinderpoort .
Kan zijn dat er een totaal verkeerde uitlaat gemonteerd is.
Post automatically merged:

welke cilinder is het precies :
De Replica met ovale uitlaatpoort
of de 6 T, met vlinderpoort .
Kan zijn dat er een totaal verkeerde uitlaat gemonteerd is.
Post automatically merged:

De uitlaat is een mhr team uit 1999
Aluminium kleurige demper
Post automatically merged:

Mhr team 1999
 

Attachments

  • IMG-20241214-WA0001.jpg
    76.9 KB · Views: 8
  • IMG-20241214-WA0002.jpg
    112.4 KB · Views: 6
  • IMG-20241214-WA0004.jpg
    89.3 KB · Views: 6
  • IMG-20241214-WA0005.jpg
    74.2 KB · Views: 6
  • IMG-20241214-WA0002.jpg
    112.4 KB · Views: 5
  • IMG-20241214-WA0001.jpg
    76.9 KB · Views: 5
  • IMG-20241214-WA0005.jpg
    74.2 KB · Views: 5
  • IMG-20241214-WA0004.jpg
    89.3 KB · Views: 6
  • Screenshot_20241215_195524_Marktplaats.png
    783.1 KB · Views: 7
Last edited:
Ik denk dat 0,45mm wel heel erg strak is, zo uit mn hoofd had ik mn snelle 70cctjes altijd rond de 0,7/0,9 maar ik denk dat er hier meer ervaren mensen zijn die daar een beter (specifieker) antwoord op kunnen geven, het is voor mij inmiddels ook al wat jaren geleden dat ik iets serieus snels heb gebouwd.

En anders even de search of Google checken welke squish je ongeveer moet hebben met jouw cilinder, zolang je maar niet te krap zit blijft het in ieder geval wel heel.
 
Euh ... Mijn Sprinter Gilera Runner , MHR Speed 7-T , 70 CC

MHR Speed 7-T 70 CC
28mm PWK Polini met Stage 6 Power Filter .
VL 16 Membraan
Hoofdsproeier 152
HPI Binnen Rotor, 3,2 mm voorontsteking
Malossi Team 2006 uitlaat
Malossi Team Krukas Pen 13
Squis : 0,7 mm
STD Vertanding
 
Vandaag de naald verschoven naar het midden zonder resultaat.
Nieuw bougie kapje + Bougie ngk zonder resultaat.

Morgen de squish opmeten en zoals aangegeven tussen 0,7 en 0.9 afstellen (Dankjewel Mickie)
Brute force 0.7 in die richting hou ik dit aan.

Ook ga ik alle bedrading nalopen , en nieuwe massa aanleggen, wellicht slechte massa waardoor de cdi unit niet goed timed wanneer nodig vonk en brandstof.

Bedankt voor jullie reacties.

Ik Laat ef weten of er resultaat geboekt is
 
Klinkt als een plan, ik denk dat goede squish een hoop helpt want 0,45 is wel echt heel strak, check ook je zuiger meteen even op eventuele schade, smeltplek oid
 
Plan uitgevoerd zond succes.
Zuiger ziet er nog als nieuw uit.

Massa kabel aangelegd 5mm dik beide kanten oogjes
Squish afgesteld naar 0.7
Kleinere sproeier
Allemaal geen effect.

Alles weer uit elkaar gehaald voor een betere controle.

Nadat ik de cilinder er nogmaals heb afgehaald zag ik tot me verbazing dat het carter waar de krukas indraait vol met koelvloeistof zit.
Dat verklaart waarschijnlijk waardoor hij niet op gang komt Mix van koelvloeistof en brandstof bij de bougie.

Wellicht met het demonteren van de 50cc cilinder set koelvloeistof in het blok laten lopen en daar niet op gelet en de nieuwe set gemonteerd !!

Blok is er nu onder vandaan.
Alles droog maken met en weer proberen.

Wordt vervolgd

Mvg Sebas
 
Last edited:
Ja dat zal de kvs zijn die uit de vorige cilinder het blok in is gevallen, gewoon even ondersteboven houden en met föhn / hittepistool ff alles zo goed als droog maken, een paar drupjes is niet zo erg dat verbrand of verdampt wel maar een plasje is wel heel veel
 
Ja klopt,
Blok ondersteboven gehouden kwam aardig wat uit.
Ga het blok zo droog blazen met lucht zodat het weer droog is kan ook idd met een föhn.
Dan weer testen!!