Piaggio Nrg stottert na vervangen rolletjes

Joost NRG

New Member
Goedenavond,

Heb afgelopen weekeind een andere uitlaat gemonteerd.
met de testrit kwam ik er achter dat mijn rolletje te zwaar waren (5 gram). met wegrijden ging ie stotteren maar vanaf een km of 30 ging die wel.
vandaag lichtere rolletjes er in gedaan(3.5 gram). Wegrijden met vol gas ging die meteen stotteren. Snelheid maakte hierbij niets uit. Half gas geen problemen.
Met die 5 gram rolletjes kwam die tot 11000 toeren, heb het idee dat met die lichtere rolletjes er te veel toeren ¨gevraagd¨ worden.
Zou dit het probleem kunnen zijn?


Het gaat om een piaggio NRG power uit 2007.
Mijn setup:
Malossi MHR replia 70cc..
Polini krukas
Yasuni C21 uitlaat.
Dellortho racing 21mm carb met sproeier 80.
standaard membraan met malossi membraanplaatjes.
Standaard luchtfilter met polini element.
Polini high-speed vario.
Polini 3g koppeling.
Polini v-snaar.
 
Advertisement - register to remove this

Een c21 op een replica is sowieso al niet te doen, en dan in combinatie met het standaard filter op de 21mm dat krijg je nooit lekker draaiend. Zou maximaal een c16 pakken. En als je scooter stottert zit het in de afstelling van je carb, te veel of te weinig benzine. Als je een dipje hebt zou ik het zoeken in je overbrenging
 
Ben vandaag weer even aan het knutselen geweest.
Het probleem is er nog steeds.
Ben al van sproeier 70 tot aan 90 gegaan het maakt niets uit.
Hier onder een link naar een filmpje van het probleem.
Wie herkent dit?


 
Bougie heeft de juiste kleur. Zonder luchtfilter stottert ie ook. Vandaag me oude uitlaat terug gezet met me oude afstelling, daarmee heb ik het zelfde probleem. Denk dat het aan mijn ontsteking ligt. ga van de week een andere cdi/bobine proberen.
 
Heb de cdi van top performance besteld. Morgen ga ik m monteren, hopelijk werkt ie dan weer normaal.
top-9924880_1.jpg
 
Even een update, de cdi zit er in maakt geen verschil.
Heb mijn carburateur er afgehaald en mijn oude 17,5mm er weer op gezet.
Maakt ook niets uit.

Het enige wat ik nu nog kan bedenken is dat de stator kapot is.
Heb ondertussen een nieuwe besteld van het weekeind ga ik m dr op zetten.
 
Back
Top