Maar dan heb je een set stelplaatjes nodig met verschillende maten.Waarschijnlijk ( omdat er geen stelboutjes in de tuimelaar zitten) zitten er stelplaatjes , van verschillende dikte onder de tuimelaar .
In dat geval moet je eerst de klepspeling van de kleppen meten , dan moet je natuurlijk de speling weten die ze hebben moeten , dan het plaatje , onder de betreffende klep ( die te ruim / strak) staat halen , meestal staat de dikte erop ge etst , anders moet je meten . Dan is het een rekensommetje , welk plaatje je moet hebben .
Lekker lullig dan van zo'n zaak , bouw je echt een klantenkring mee op . Je hebt inderdaad die set nodig , of je moet eerst meten , en dan de plaatjes afzonderlijk kopen , maar dan staat de scooter even stil . Wat mijn ervaring met motoren is , hoef je minder de plaatjes als de stelboutjes te stellen /vervangen . Ik denk dat de druk op de plaatjes gelijkmatiger is , en bovendien de glij beweging door de nok ,door de olie gesmeerd is , terwijl een stelbout meestal een droge korte tik is . Dat neemt niet weg dat als de kleppen in de zitting zakken , je met allebei een probleem hebt .Later bleek dat onze Vespa's gewoon stelschroeven hebben
Jawel bij een new fly 4v wel die van mij heeft bouwjaar 2013 en vanaf 2014 hebben ze pas het systeem met schroefjes gemaaktbijeen f;ly heb je geen klepstel plaatjes. fly is het grotere broertje van een zip. .
Ja daar ben ik het mee eensok sorry . my bad. maar wel het meest stomzinnige wat ze ooit bedacht hebben IMHO