This is a mobile optimized page that loads fast, if you want to load the real page, click this text.

Piaggio fly 50 4t uit 2011 start niet meer

deheugden

New Member
Allereerst hoop ik dat ik de vraag in het juiste forum stel.
ik bezit een Fly 50 uit 2011. Starten ging moeizaam de laatste tijd, dus ik bracht hem binnen bij een Piaggio shop voor onderhoud. Moeizaam starten bleef ook na onderhoud. Enkele dagen later, onder het rijden, stopte de scooter. Wat ik merk, is dat de verlichting heel zwak flikkert bij het starten, maar geen licht geeft. Knipperlichten en claxon werken. Bij het starten maakt hij geluid alsof hij wil aanslaan, maar dat gebeurt niet. Ik heb op Amazon een simpele oplader voor de accu gekocht en die geeft aan dat de accu goed is. Iemand die enig idee heeft wat ik kan doen,?
Bedankt alvast.
 
dus ik bracht hem binnen bij een Piaggio shop voor onderhoud. Moeizaam starten bleef ook na onderhoud.
Fijne zaak of heb je niet vertelt wat er aan de hand was en dus gewoon maar een beurt laten geven?

Wat hebben zij gedaan dan?

Dat het licht, lichtjes oplicht tijdens het starten is normaal, de verlichting van jouw scootertje werkt met spanning direct vanaf de stator achter je vliegwiel en omdat de krukas/vliegwiel tijdens het starten maar langzaam langs de spoelen draait is de spanning niet erg hoog.

Heb je wel een fatsoenlijke vonk?
Carburateur al eens schoongemaakt?
Draait de startmotor wel goed rond of krijgt deze maar net net de motor rond?
 
Dank voor de reactie. Antwoord van de scooterzaak,:het is een oude scooter. Ze moeten dsn eea gaan onderzoeken, 60 euro per uur.
De vonk kan ik niet achterhalen, de bougie zit op een erg lastige plek , ik ben sowieso nog de juiste bougiesleutel aan het zoeken. Verder heb ik niet het idee dat de startmotor niet goed gaat. Vervelend is ook dat volgens mij de kickstarter ook niet meer werkt, maar dat was al veel langer zo. Kreeg de scooter nml al veel eerder niet aan via hem. Dus dst is ook geen optie om te proberen.
Carburateur schoonmaken , daarvoor moet ik acheterhalen waar deze bij hem zit en hoe los te krijgen. Plus je verwacht eigenlijk dat zoiets in de scooterzaak gebeurt, toch?

Voor wat betreft de verlichting, voorheen wanneer hij moeizaam startte, had ik wel vol licht. Nu niet.
 
De vragen die ik stelde zijn niet zomaar random uit de lucht komen vallen, maar met een bepaald doel voor ogen.
Je kunt op geen ene vraag een duidelijk antwoord geven dus wat verwacht je dan van de forumleden???

Een glazen bol heeft dit forum nog niet wegens gebrek aan budget!


Carburateur schoonmaken , daarvoor moet ik acheterhalen waar deze bij hem zit en hoe los te krijgen.
Het lijkt mij beter dat je lokaal zoekt voor hulp en een oom, een kennis of een buurman vraagt want dit gaat via een forum niet lukken.
Of jezelf eens verdiepen in de materie, eventueel is het bekijken van wat Youtube video's daar behulpzaam bij.


Plus je verwacht eigenlijk dat zoiets in de scooterzaak gebeurt, toch?
Dat ligt eraan met welke opdracht je de scooter naar de scooterzaak hebt gebracht.
Daarom vroeg ik:
heb je niet vertelt wat er aan de hand was en dus gewoon maar een beurt laten geven?
En carburateurs schoonmaken hoort niet bij een beurtje, zelfs niet standaard bij een grote beurt !


Voor wat betreft de verlichting, voorheen wanneer hij moeizaam startte, had ik wel vol licht. Nu niet.
Dan is dit misschien waar je moet beginnen met zoeken daarom mijn vragen:
Heb je wel een fatsoenlijke vonk?
Draait de startmotor wel goed rond of krijgt deze maar net net de motor rond?