Piaggio Fly 2008 loopt voor geen meter

Ant_

New Member
Hoi allemaal,

Wij hebben een Piaggio Fly 2008 met geel kenteken gekocht om aan te sleutelen. De verkoper zei dat de CDI mist en dat de carburateur schoongemaakt moest worden.

Wij hebben de scooter opgehaald en alles hieronder gedaan maar hij rijdt nog steeds voor geen meter. Tot halfgas gaat het op zich wel maar verder gasgeven tot bij volgas lukt het gewoon niet om sneller te gaan. Het klinkt alsof hij niet genoeg lucht krijgt. Hij rijdt max rond de 10 of 15 km/h.

Wat wij allemaal al gedaan/vervangen hebben:

Nieuwe CDI (generiek) gemonteerd, bougie vervangen en de carburateur afgehaald, schoongemaakt en weer gemonteerd. Tevens hebben wij de oude benzine verwijderd uit de benzinetank en met 5L nieuwe benzine vervangen. Later hebben wij een nieuwe GY6 carb gekocht.
Nadat wij de CDI vervangen hebben en de oude carb schoongemaakt hebben, lukte niet echt om hem te starten. Af toe starte hij voor 2 seconden maar viel steeds uit. Wij gebruikten remreiniger bij de carb ingang om hem te helpen (2 of 3 keer spuiten).

Met hulp van forums en internet, besloot ik om de kleppen af te stellen. En inderdaad, die waren niet goed afgesteld en nadat ik ze afsteld heb, maakte het een groot verschil.
Hij starte wel makkelijk maar stottertde bij volgas en ging maar max 10 of 15 km/h. Het klonk alsof hij niet genoeg brandstof en of lucht krijgt ("bogging down" in het Engels).

Wij dachten dat er iets met de carb aan de hand was want de carb membraan is versleten.
Wij hebben een nieuwe GY6 carb gekocht en gemonteerd. Dat maakte geen merkbare verschil.
Toen dachten wij aan een vacuum proleem. Benzineslang, vacuumslang, spruitstuk en spruitstukpakking vervangen.
Voor de zekerheid hebben wij de V-snaar en rollen vervangen.
Ik heb een compressietest gedaan, 125 PSI / 8.6 BAR. Prima dus.
Benzinekraan vervangen.
Uitlaat even afgehaald en getest, maakt geen verschil.
Motorolie en cardanolie ververst, nieuwe luchtfilter.

Waar moeten wij nog aan denken? Wat kan nu nog de oorzaak zijn?

Alvast bedankt voor het meedenken!

Groet,

Advertisement - register to remove this

Back