Piaggio Ape 50 3-wieler

flyklm

Arnd
Hallo allemaal,
Ik heb net een Piaggio Ape50 gekocht voor Amsterdam. Zonder parkeervergunning is dit nl een prachtig alternatief.
Nu probeer ik 'm op te voeren met een 102cc DR cilinder, 19mm Dellorto carb en Leo Vinci Sport uitlaat. Hij zou 60 km/u moeten halen maar haalt nog geen 5. Start wel prima maar verzuipt bij het gas geven.
Weet iemand of;
- de originele inlaat luchtpijp van de luchtfilter verwijderd dient te worden?
- de uitlaat is van Leo Vinci en maakt een tering herrie, hiermee word ik meteen van de weg gehaalt. Is er een alternatief?
- is het uberhaupt mogelijk om een 102cc te gebruiken of is 80 het maximum?

Thanks!!
Arnd
 
Advertisement - register to remove this

Na het plaatsen van de cilinder moet je hem uiteraard even opnieuw afstellen.
Wat voor geluid maakt hij precies bij het wegrijden/gasgeven?
Gaat ie heel erg stotteren of hoor je een "mwooohp" geluid?

Als het een stotter geluid is, moet je een kleinere sproeier monteren.
Hoor je een "mwooohp" geluid, dan even een grotere sproeier monteren.

De originele lucht doorlaat vormt geen probleem, alhoewel je deze wel zou kunnen vergroten voor iets wat meer vermogen.
 
Thanks A-Bizar voor je snelle reactie! Ik heb net weer liggen sleutelen en het blijkt dat de lucht inlaat van de filter ontkoppeld dient te worden. Nu loopt ie als een zonnetje. Deze tip kreeg ik van Van Marrewijk een leverancier van de Ape. Nu heb ik alleen nog een vraag over het mengsel. De Ape heeft een aparte olie toevoer naar de carborateur en op de Dellorto carb zitten 2 stelschroeven. 1 voor de inlaatklep afstelling (stationair) en de andere, ik vermoed, voor de olie toevoer. Kan iemand dat bevestigen? Zo ja, hoe weet ik dat het mengsel goed is? Te veel lijkt me niet zo erg maar te weinig zo in de 'inrijd-fase' lijkt me geen goed idee.
Alvast bedankt voor je reactie!
 
Die 2de schroef is de lucht schroef.

Deze moet hele maal ingedraaid staan en dan 1,5 slag los zeg maar. Dit is een vaste afstelling. De brandstof lucht kwalitijd doe je met de hoofdsproeier. Deze zijn er in verschillende maten en je kan het aflezen aan je bougie. Die moet koffie bruin zijn. Zwart is te rijk en wit is te arm.
 
Back
Top