piaggio 2 takt hoge toeren lage snelheid houdt in

bautabust123

New Member
Ik heb 2 vragen over mijn blok
Ik heb laatst een piaggio sfera blok gekocht, gewoon een standaard 50cc blok. onderdelen besteld en alles erop gemonteerd
  • 70cc DR
  • Polini 19 mm cp carb (sproeier 78) (mn bougie slaat vet zelfs met 70, met 66 trekt ie het beste door, vind ik vaag)
  • polini variateurset piaggio 2 takt (6.3 gram rollen) (7.2 ook geprobeerd had 0 verschil)
  • polini 3g evo koppeling
  • race membraan
vraag 1:
hij blijft met elke afstelling heel hoog in zijn touren gaan bij ongeveer 30 en sneller dan dit gaat hij dan ook niet. autowheelie en optrek daarentegen zijn wel helemaal top. qua begrenzing en lucht heb ik overal op gelet: prop is uit de sito plus gehaald, de cdi is onbegrensd, luchtschroef afgesteld, varioring verwijdert, elke keer gecheckt of mijn luchtfilter er goed op zat.
spruitstuk is ook vrij nieuw en pakkingen zijn overal goed. bougie 3x vernieuwd tijdens het afstellen. de gehele transmissie gecheckt of alles wel goed vast zat of uberhaupt goed zat. krukas en stator zijn er ook nieuw in gezet. alles is nieuw aan het blok.

waarom houdt hij zo erg in en waarom gaat hij zo snel in zijn toeren bij zo een lage snelheid.


vraag 2:
ik kwam er laatst achter dat het een snor blok was en dat er snor vertanding in zat, maar toen ik de bromvertanding (van hetzelfde type blok) erin wilde zetten pastte deze niet. mensen die ik ken zeggen dat er amper tot geen verschil tussen snor- en bromvertanding zit, maar op deze forum stond van wel.

maakt dit wel uit en waarom past er geen bromvertanding in mijn blok?
 
Advertisement - register to remove this

Back
Top