Howto Piaggio 172/180/190/210cc Rijders

DTE

New Member
Hallo allemaal,

Hierbij de vraag wat jullie ervaring zijn met rijden met deze motorblokken. Ook de vraag wat beste rijdt met:

Welke cilinder
52mm of 55mm slag
Carburateur hoeveel mm
Inlaat combi
Uitlaat types
Vario
Achterkoppeling

Als je testbank uitslagen hebt,mag dat ook gedeelt worden. Alvast bedankt

Advertisement - register to remove this

denk dat dit wat meer nuance nodig heeft , is dit puur ervaringen of zoek je naar raad om zelf iets te bouwen en waar wil je het dan voor gebruiken?

denk dat dit wat meer nuance nodig heeft , is dit puur ervaringen of zoek je naar raad om zelf iets te bouwen en waar wil je het dan voor gebruiken?
Uit ervaring natuurlijk. In het verleden werd posten geplaatst over set ups om te vergelijken. Er kunnen vergelijkbare blokken gebouwd worden,maar toch kan dat prestatie verschil leveren. Ben een ex SBO 70cc sprinter en t gaat niet om alleen vermogen,maar de koppel goed afgesteld op de transmissie.

Daarom deze topic en wil ik mening van ieder zien,wat hun ervaringen zijn met hun set ups.

Soon ga ik testbank bezitten en zo 1 blok bouwen en elke leverbare uitlaten voor de pia blokken in de cc's zoals in de topic staat. Zo ook vergelijkingen delen

Dat is wel interessant hoor, ik heb een 180er die is eigenlijk helemaal standaard buiten de malossi vario. Wel heb ik nog een 172 in aanbouw met de volgende specs: (gekocht als project)

-172 malossi cilinder, uitlaatpoort lijkt enigszins bewerkt door de vorige eigenaar.
-26 PWK
-VL13 membraan (misschien overstappen op een BGM gezien die groter is? misschien heeft iemand daar ervaringen mee)
-malossi 360 spruitstuk
-afgedraaid vliegwiel door mvw
-malossi multivar
-bewerkt standaard luchtfilter met powerfilter op aanzuigkant (moet een beetje straatbaar blijven zeker met de zomer op komst..)

voor de uitlaat heb ik gekozen voor een sm04 omdat ik dat wel mooi vond staan onder een typhoon, ik ga eens kijken hoe de uitlaatpoort matched op een rvs bocht wellicht dat ik die er dan ook op monteer. Krukas is aftermarket maar merk is onbekend, wel 52 slag. Heb hem laten uitklokken en slingerde niet, kon in ieder geval nog een ronde mee.

Wellicht dat ik achteraf nog een keer een LC ontsteking met een LC CDI erop zet puur om eens te kijken wat dat voor vermogenswinst geeft, misschien ook interessant om de bevindingen een keer over te plaatsen.

Leuk initiatief wel!

55 slag krukassen zelf weinig tot geen ervaring mee, is wel hele andere koek en een 52 slag hoor ik hier vaker.

Als de bende in elkaar zit zal ik een keer mijn bevindingen hier erover plaatsen, en ik zal voor de rest meelezen! :)

Dat is wel interessant hoor, ik heb een 180er die is eigenlijk helemaal standaard buiten de malossi vario. Wel heb ik nog een 172 in aanbouw met de volgende specs: (gekocht als project)

-172 malossi cilinder, uitlaatpoort lijkt enigszins bewerkt door de vorige eigenaar.
-26 PWK
-VL13 membraan (misschien overstappen op een BGM gezien die groter is? misschien heeft iemand daar ervaringen mee)
-malossi 360 spruitstuk
-afgedraaid vliegwiel door mvw
-malossi multivar
-bewerkt standaard luchtfilter met powerfilter op aanzuigkant (moet een beetje straatbaar blijven zeker met de zomer op komst..)

voor de uitlaat heb ik gekozen voor een sm04 omdat ik dat wel mooi vond staan onder een typhoon, ik ga eens kijken hoe de uitlaatpoort matched op een rvs bocht wellicht dat ik die er dan ook op monteer. Krukas is aftermarket maar merk is onbekend, wel 52 slag. Heb hem laten uitklokken en slingerde niet, kon in ieder geval nog een ronde mee.

Wellicht dat ik achteraf nog een keer een LC ontsteking met een LC CDI erop zet puur om eens te kijken wat dat voor vermogenswinst geeft, misschien ook interessant om de bevindingen een keer over te plaatsen.

Leuk initiatief wel!

55 slag krukassen zelf weinig tot geen ervaring mee, is wel hele andere koek en een 52 slag hoor ik hier vaker.

Als de bende in elkaar zit zal ik een keer mijn bevindingen hier erover plaatsen, en ik zal voor de rest meelezen! :)
Oke top! Bedankt voor jou feedback

Ik heb 2 (oude)Runners...
1 x A1 met een 172 CC Malossi Cilinder , slag 52
1 x A2 een echte M08 , 180 CC Gilardoni Cilinder met slag 55.
Ik merk weinig of geen verschil .
Op de M08 had ik eerst een DDL Slag 55 V2 uitlaat er onder , Top was hoger, maar trekkracht vond ik waardeloos .
SM 06 uitlaat er onder gezet , en de M08 loopt vele malen beter , echter top wat ingeleverd .
Beide Scoots zit een Sm06 uitlaat onder , en ik merk geen / weinig verschil .
(beide Scoots Carb 30 mm met STD Filterbox ) met Sm06uitlaat

Ik heb 2 (oude)Runners...
1 x A1 met een 172 CC Malossi Cilinder , slag 52
1 x A2 een echte M08 , 180 CC Gilardoni Cilinder met slag 55.
Ik merk weinig of geen verschil .
Op de M08 had ik eerst een DDL Slag 55 V2 uitlaat er onder , Top was hoger, maar trekkracht vond ik waardeloos .
SM 06 uitlaat er onder gezet , en de M08 loopt vele malen beter , echter top wat ingeleverd .
Beide Scoots zit een Sm06 uitlaat onder , en ik merk geen / weinig verschil .
(beide Scoots Carb 30 mm met STD Filterbox ) met Sm06uitlaat
Oke,bedankt voor t delen van jou ervaring

Hallo allemaal,

Hierbij de vraag wat jullie ervaring zijn met rijden met deze motorblokken. Ook de vraag wat beste rijdt met:

Welke cilinder - MALOSSI. (GILA IS NIET MEER TE DOEN)
52mm of 55mm slag - DENK BESTE KEUZE VOOR JOU 52SLAG.
Carburateur hoeveel mm - HANGT AF VAN DE TUNING ICBM PIJP.
Inlaat combi - IDEM.
Uitlaat types - PM59 S&S PIPEDESIGN MRZ.
Vario - MHR VARIO.
Achterkoppeling - ORGINELE ACHTERPOULIES GEEN TGB ROMMEL DUS.

Write your reply...
Back