Dat is wel interessant hoor, ik heb een 180er die is eigenlijk helemaal standaard buiten de malossi vario. Wel heb ik nog een 172 in aanbouw met de volgende specs: (gekocht als project)
-172 malossi cilinder, uitlaatpoort lijkt enigszins bewerkt door de vorige eigenaar.
-26 PWK
-VL13 membraan (misschien overstappen op een BGM gezien die groter is? misschien heeft iemand daar ervaringen mee)
-malossi 360 spruitstuk
-afgedraaid vliegwiel door mvw
-malossi multivar
-bewerkt standaard luchtfilter met powerfilter op aanzuigkant (moet een beetje straatbaar blijven zeker met de zomer op komst..)
voor de uitlaat heb ik gekozen voor een sm04 omdat ik dat wel mooi vond staan onder een typhoon, ik ga eens kijken hoe de uitlaatpoort matched op een rvs bocht wellicht dat ik die er dan ook op monteer. Krukas is aftermarket maar merk is onbekend, wel 52 slag. Heb hem laten uitklokken en slingerde niet, kon in ieder geval nog een ronde mee.
Wellicht dat ik achteraf nog een keer een LC ontsteking met een LC CDI erop zet puur om eens te kijken wat dat voor vermogenswinst geeft, misschien ook interessant om de bevindingen een keer over te plaatsen.
Leuk initiatief wel!
55 slag krukassen zelf weinig tot geen ervaring mee, is wel hele andere koek en een 52 slag hoor ik hier vaker.
Als de bende in elkaar zit zal ik een keer mijn bevindingen hier erover plaatsen, en ik zal voor de rest meelezen!