Peugot Speedfight knommel

heb je de bendix er wel goed ingezet?
er horen namelijk in het blok en in het carter deksel bussen te zitten.
hoor je alleen een click of draait de motor ook rond?
zo niet zal je accu overleden zijn.
met een nieuwe zal hij het wel doen.
 
@ Melv16, Ik snap em. Ipv scooter accu, ff power met de auto accu.

@ Speedyfight1, Bendix zit er bij mijn weten goed op. Ik heb in de de carter geen bussen gezien. (Althans ik weet niet hoe ze eruit zien en waar ze moeten zitten :S) Ik hoor een klik. En sinds de bendix erin zit, hoor ik geen gezoem van de startmotor. Voor dat ik de bendix erin had gezet zoemde deze wel.

Ik ga vanmiddag toch naar de dealer voor een nieuwe achterband (en binnenband als die erin zit, want die loopt leeg), en vraag wel of ze een nieuwe accu erin willen plaatsten voor te testen of de elektrische start het dan wel doet. LOL!

Grusse
 
En hoe is dat verlopen ?

Als de startmotor na het plaatsen van de bendix niet meer werkt, heb je OF iets niet goed gemonteerd, OF de accu is gewoon te zwak, vandaar dat ik begon over de startkabels naar een auto accu.

Die bussen kun je zien zitten, maar hoe los ligt de bendix in het carter ? Kun je hem echt hele centimeters op en neer bewegen ? Dan heb je er wss geen bussen in zitten. Een paar mm speling is normaal.
 
overstarten via startkabel op een auto accu nooit doen.
daar help je alleen je scooter accu mee omzeep.
gewoon een nieuwe plaatsen of een degelijke accu-lader voor een scooter.
 
Hallo ben ik weer,

Ik ben weer een stukje verder. De kickstartrondsel en de halve maan waren naar de klote getrapt. Hier heb ik nieuwe ingezet en goed gevet.

Betreft de elek start, ik heb het aangesloten met een nieuwe accu van een auto, zonder positief resultaat. Oftewel het werkte helaas niet. Het remlicht brand, de klik hoor ik, de startmotor draait op het moment dat de bendix niet geplaatst is, zit de bendix er wel, dan draait de startmotor niet.

Nog iemand met ideeen?
 
Back
Top