peugeot zenith loopt niet goed

Petri marissen.

New Member
ik heb net een peugeot zenith gekocht, die heeft 2 jaar stil gestaan. dus ik het meeste benzine eruit gehaald en nieuwe euro 98 erin gegooid, alleen toen ik hem aan het lopen had liep hij heel broerd. ik kan 500 meter koud gewoon normaal 60 rijden maar daarna na 1 keer gas los gedaan lijkt het alsof hij geen benzine krijgt omdat hij stopt met rijden dan gas los en dan en dan weer gas maar dan mist hij ook vermogen. iemand enig idee? 2 takt scooter uit 2005

Advertisement - register to remove this

carburateur schoonmaken is wel heel erg belangrijk bij een carb scooter.. dat is wel prioriteit nummer 1.

Het kan ook zijn dat de krukas keerringen naar een bepaalde tijd uitdrogen, nou zeg ik niet dat het bij jou ook zo is. Maar het is wel iets om mee rekening te houden.

En is ook goed om het luchtfilter matje compleet te vernieuwen voor een betere lucht doorlaat.

Kan ook nog zoiets zijn dat er iets mis is met het benzine kraantje..

Je moet er dus eerst voor zorgen dat er benzine vanuit je tank uit de benzine slang komt.
Als dat goed werkt moet de benzine in de carb komen.. Als dat goed werkt zou die in prenciepe al moeten kunnen starten.
Draai er voor de zekerheid ook direct een nieuwe bougie erin.

Back