Hallo mensen ik heb een Peugeot Zenith 1998 45/u model en ik krijg hem heel moeilijk afgesteld om hem boven de +_60/u te krijgen.
Dus ik had een variateur met 6.9 rollen die redelijk kleiner was t.o.v. een zip variateur of een vivacity toch trok hij heel vlot tot 50 en dan ging die niet vooruit want de variateur te klein was en de v snaar niet groter kon uitzetten van voor, ik heb toevallig van een vriend een Polini variateur gekregen(geschikt voor mijn brommer) die 2x groter in diameter was dan mijn originele variateur maar ook dubbel zo licht en met 6.9 trok die helemaal NIET vooruit, met 7.9 presteerde hij ook niet wow maar viel mee en ik heb uiteindelijk een 11.5g der in gestopt en die begon opeens heel hard op te trekken met een hoogste top van alle afstellingen die hier boven zijn opgesomd, namelijk 65/u bereikt dat snap ik dus niet want dat is redelijk zwaar, zelfs heel zwaar.
Wat ik gemerkt heb is wanner ik mijn variateur uithaal samen met de half poulie en hun samen bijeen zet en dan mijn v snaar der in laten zakken dat mijn v snaar klein beetje in zakt en is niet breed genoeg(denk ik) om de maximale diameter te halen op hoge toeren maar bij de oude variateur als ik het vergelijk kan de v snaar niet inzakken het blijft op de top van de variateur. Weet iemand wat de perfecte afstelling is voor de Zeniths of waar de probleem aan ligt?
*V snaar is nog nooit vervangen geweest sinds de eerste eigenaar*
Alvast bedankt, ik ben even veel in shock als jullie met wat voor een rare afstelling ik heb maar ik heb nog nooit zo'n rare scooter gehad ik weet het zelf niet meer. Ik krijg koppijn van deze scooter... ¯\_(ツ)_/¯
Setup:
- 50cc standaard
- Onbegrensd CDI
- Vivacity druk veer (redelijk hard/harder als de originele)
- terugloop onbegrensd(maakt hoge toeren)
- Polini Hi speed variateur 11.5g(lees tekst, ik weet is heel raar)
- 12.5mm carburateur met 78mm sproeier(mag ietske kleiner denk ik)
- Polini blue box air filter
- Originele V-snaar nog nooit veranderd geweest sinds 1998
Dus ik had een variateur met 6.9 rollen die redelijk kleiner was t.o.v. een zip variateur of een vivacity toch trok hij heel vlot tot 50 en dan ging die niet vooruit want de variateur te klein was en de v snaar niet groter kon uitzetten van voor, ik heb toevallig van een vriend een Polini variateur gekregen(geschikt voor mijn brommer) die 2x groter in diameter was dan mijn originele variateur maar ook dubbel zo licht en met 6.9 trok die helemaal NIET vooruit, met 7.9 presteerde hij ook niet wow maar viel mee en ik heb uiteindelijk een 11.5g der in gestopt en die begon opeens heel hard op te trekken met een hoogste top van alle afstellingen die hier boven zijn opgesomd, namelijk 65/u bereikt dat snap ik dus niet want dat is redelijk zwaar, zelfs heel zwaar.
Wat ik gemerkt heb is wanner ik mijn variateur uithaal samen met de half poulie en hun samen bijeen zet en dan mijn v snaar der in laten zakken dat mijn v snaar klein beetje in zakt en is niet breed genoeg(denk ik) om de maximale diameter te halen op hoge toeren maar bij de oude variateur als ik het vergelijk kan de v snaar niet inzakken het blijft op de top van de variateur. Weet iemand wat de perfecte afstelling is voor de Zeniths of waar de probleem aan ligt?
*V snaar is nog nooit vervangen geweest sinds de eerste eigenaar*
Alvast bedankt, ik ben even veel in shock als jullie met wat voor een rare afstelling ik heb maar ik heb nog nooit zo'n rare scooter gehad ik weet het zelf niet meer. Ik krijg koppijn van deze scooter... ¯\_(ツ)_/¯
Setup:
- 50cc standaard
- Onbegrensd CDI
- Vivacity druk veer (redelijk hard/harder als de originele)
- terugloop onbegrensd(maakt hoge toeren)
- Polini Hi speed variateur 11.5g(lees tekst, ik weet is heel raar)
- 12.5mm carburateur met 78mm sproeier(mag ietske kleiner denk ik)
- Polini blue box air filter
- Originele V-snaar nog nooit veranderd geweest sinds 1998
Last edited: