Renzo geverink
New Member
Nu zijn al mijn bouten van de carterklep dol dus hij trilt er zo vanaf iemand een goede oplossing hoe ik die weer vast krijg?
Ja heb zeker wel wat sleutel kennis, de vorige eigenaar had er al voor gezorgd dat die nog maar met 3 bouten vast zat, maar ook die stonden al op het punt van dol draaien en naar normaals het los halen van de carterkap kon het schroefdraad dat niet hebben. Dus nee niet mijn eigen schuld zat inderdaad al te denken over helicoils
Wat kan ik volgens jou het beste kopen dan qua variateur koppeling trekveren drukveer rolletjes ect zodat die echt goed snel word.
Geen enkele problemen ondervonden met mijn 2 Viva's. Ze reden juist beter. Ik zou dit advies niet zomaar geven @eurokit als ik niet wist of dat zou uitmaken ja/nee. Kan absoluut geen kwaad. Qua performance, ok. Mee eens. Betere luchtverdeling/stroom in je filterhuis, ja zeker.
Hallo ik ben er zojuist achtergekomen dat er olie lekt vanuit mijn scooter, het valt neer onder de bok aan de rechterkant. Nu heb ik mijn buddy eruit gehaald om er beter naar te kunnen kijken nu zag ik dat er olie uit het ronde gaatje komt naast de ontluchtschroef terwijl dat dicht hoort te zijn hoe kan dit en hoe fix ik dit. Bijgevoegde foto is niet van mijn scooter maar wel dezelfde oliepomp met het zelfde probleem
Voor de vario zou ik eerder voor een doppler gaan of voor een top racing (moet wel zo ongeveer van dezelfde grote zijn als de originele, anders loopt de riem tegen het bovenste nokje aan onder het spruitstuk..) Die grotere varios werken niet op dat vertikale blok..
Verder zie ik niet welke uitlaat je hebt.
Post automatically merged:
Wat jij doet is de hele afstelling vernaggelen.. Dat buisje zit daar niet voor niets in dat filter. Ga je eraan lopen snijden dan is de hele luchtverdeling anders. Kans dat je de carb niet goed afgesteld krijg is dan groot. Kan je nog elke andere sproeier proberen wat je wilt. Maar dan blijft het ding continu stotteren.. En je gaat er geen ene km harder mee.
Post automatically merged:
Peugeot oliepompje zijn een drama.. Als ze lopen mag je blij zijn.. Als ze kapot lopen mag je gaan huilen.. Ook hebben ze een hele slecht olie verdeling. Het oude type zonder hevel mengt eigenlijk te veel. Maar het beste kan je deze het best hebben.
De andere modellen lekken, of breekt er zo`n slang pilaar er van af als het een kunstof versie is.. Je kan dan beter die van brons hebben.
En zelf daarna ook een alternatief gebruikt. Die was naar 2 km al defect..
En nou gebruik ik mengsmering en gaat opzicht wel goed zo.