Peugeot vivacity gereviseerd motorblokje met 50snel afstellen.

larspan82

Well-Known Member
Hallo,
ik ben de afgelopen maand bezig geweest een peugeot vivacity op te knappen.
Deze trok op zich wel lekker op, maar door slechte krukaslagers en zuiger\cilinder niet echt betrouwbaar en deze liep niet stationair.
Dus: de scoot trok lekker fel op met onderstaande setup behalve dat toen de cilinder en krukas nog niet vervangen waren.

Het blokje was echt supergaar, heb er een nieuwe krukas, cilinder, krukaslagers, keerringen, v snaar, variateur + rollen en drukveer op gezet.
krukas: carenzi
cilinder: airsal 50snel alu
krukaslagers: polini racing
v-snaar: doppler fiber
variateur: adin met 7,5g rollen
drukveer: malossi rood
trekveertjes: doppler blauw
uitlaat: tecnigas next
carburateur & luchtfilter: origineel en onveranderd.

Na alles weer in elkaar te hebben gezet, loopt deze weer als een zonnetje.
In 1 keer starten, goed stabiel stationair draaien enzo.
Maar... als ik ga rijden zit ik meteen in een dood punt. de scooter trekt tot de 25km\u ongeveer op als een puch maxi en begint dan pas toeren te maken en lekker te trekken richting de 50-60. Ik trek hem natuurlijk nog niet helemaal open omdat er een nieuwe cilinder+zuiger inzit maar de eerst 25km\u is in ieder geval niks meer. Van tevoren (met slechte lagers en cilinder enzo) Trok deze veel sneller op dan nu. Terwijl ik verwachtte dat ie door die nieuwe cilinder+zuiger en krukas helemaal al sneller op zou trekken wat ie dus niet doet.

Natuurlijk is dit waarschijnlijk een kwestie van afstellen, en ik zou dus wat advies willen waar ik moet beginnen. Ik zat zelf aan de sproeier te denken maar mijn bougie is netjes bruin, precies zoals deze moet zijn met de juiste sproeier.

En de rollen zijn 7,5g terwijl er origineel 9g inzat. Ik zou toch echt denken dat ik met 7,5g goed uit de voeten zou moeten kunnen ?

Wie heeft wat advies tips voor mij ?

mvg Lars
 
Last edited:
Advertisement - register to remove this

Alu cilinder moet meer toeren maken, dus is normaal dat je wat lichter in de rollen moet.
Daardoor kan het ook zijn dat je strakker drukveer/trekveertjes moet.
Je moet hem dus helemaal opnieuw afstellen.
 
mja ,wat noem jij een 50 snel? std cilinder zal net zo snel lopen en nog beter ook nog..

beetje zonde dus..

Polini krukaslagers zijn overigens vrij normale lagers , std lagers waren ook prima geweest , kortom ,je bent alleen maar meer geld kwijt..

en een tecnigas next loopt enigzins leuk op een peugeot ,maar is niet meteen 1 van de toppers.

al met al zou ik eerst een degelijke setup maken , en dan gaan afstellen.

mja , als je het zo wilt doen , gewoon testen met verschillende rollen , trekveren eventueel zelfs een andere drukveer en wat sproeiers.
 
Back
Top