Knallen ontstaan wanneer er onverbrande brandstof in de uitlaat tot ontploffing komt.
Ook witte rook, bij een lucht gekoeld blok duidt, vaak op brandstof die de uitlaat verlaat zonder dat deze is ontstoken in de cilinder.
Dit kan duiden op een toevoer van te veel brandstof of een zwakke of een onregelmatige ontsteking.
Mede omdat je al problemen hebt gehad met de ontsteking zou ik hier het eerst naar kijken en wel naar de massaverbinding van het motorblok.
Ik heb het al vaker omschreven, maar ga als volgt te werk.
1. zet het contactslot op uit.
2. neem een multimeter en zet deze op het laagste Ohm-bereik.
3. prik met de zwarte meetpen van de multimeter op de min-pool van de accu.
4. prik met de rode meetpen van de multimeter op een blank gedeelte van het motorblok.
5. de waarde die je afleest op de multimeter moet nagenoeg 0 Ohm zijn.
Controleer op dezelfde manier ook de massaverbinding van de bobine en de cdi.
By the way, dit is de groene bedrading bij de cdi en bobine, deze moet dus ook nagenoeg 0 Ohm meten, onderling en naar de min-pool van de accu.