Bij de meeste zit je vast aan een powerfilter. Omdat het oude type filter gemaakt is voor de gurtner 12mm die andere aansluit specificaties heeft..
Van de BGM PRO , Polini big valve, Stage 6 big valve, doppler spruitstukken weet ik niet onder welke hoek ze staan.. Ze komen volgens mij wel iets meer naar achteren te staan, waardoor je minder ruimte voor het originele filterbox hebt.. Daarnaast past de kleinere inlaat van het rubber ook niet meer op de grotere diameter van de lucht inlaatkelk van de carburateur.. Aanpassen van het rubber (van het oude normale 50cc model filterbox is de moeite naar mijn mening het niet waard.. Ik weet alleen dat de originele oplossingen passen..
Het 50cc peugeot vertikale carter is precies hetzelfde als van de 100cc versie (dit weet ik aangezien ik dat al eens geprobeerd hebt..
De gehele set van de 100cc past daar zo op..
PLUS
Je hebt dat rubber om de luchtinlaat van de carburateur nodig plus dit luchtfilter:
https://picclick.co.uk/Peugeot-Vivacity-Air-Box-Filter-Top-Cover-112649145411.html#&gid=1&pid=1
(luchtfilter bestaat uit 2 delen, zoals bij het 50cc model, maar zijn anders van model en afmetingen)
Voordeel is dat er veel lucht door kan, wat bij de 50cc niet gaat lukken en ook het geluid is beter dan een powerfilter..
Nadeel is dat je misschien als motor gezien kan worden (als indentificatie)
Overigens zijn de onderdelen prima nieuw te bestellen bij de originele onderdelen op easyparts.nl
Achterste gat van het 100cc luchtfilter is niet geboord en getapd op het 50cc carter.. Dit moet je dan handmatig nog aanpassen. Dat nieuwe gat word alleen voor het 100cc filter gebruikt, bij 50cc heeft het geen toepassing.. Dat uitboren en tappen is prima zelf te doen als je geduld hebt..
Spruitstuk en carb monteren en dan alleen de filterbox erop en op het voorste gat vast schroeven.. Dan heb je voor het andere gat de indicatie waar je moet boren (let erop dat je niet te diep gaat) En dan de tap er door en klaar)
Als de 19mm een zelfde afmeting inlaat op de carb heeft, kan je er prima er die 19mm er tussen zetten i.p.v de 17,5mm die genoemd is. Aansluiting op het spruitstuk is hetzelfde als het een insteek is (insteek in het spruitstuk)
Ik gebruik even een 2de venster voor de andere oplossing om het even duidelijk te houden.