Ik heb al een aantal jaren een peugeot speedfight 3 4T in bezit en hij is altijd goed onderhouden (door de brommerboer). Hij is helemaal origineel en kleine reparaties doe ik altijd zelf om wat geld te besparen dus ik ben wel redelijk handig,
Gister reed ik naar huis toe vanaf werk en halverwege de weg (8km) moest ik remmen voor een stoplicht en wilde hij niet meer starten. Na 2 minuten kreeg ik hem wel weer gestart maar hij viel zodra ik moest remmen gelijk weer uit. Ook als ik gas gaf verloor hij soms vermogen en haperde hij. Gelukkig heb ik bijna tot huis gereden en hoefde ik maar een stukje te duwen maar hij wou niet meer starten. Bij pogingen met de e-start rook ik een soort van brandlucht.
Een aantal uur later starte hij wel weer gewoon maar ik vertrouw het uiteraard niet meer. Heeft iemand enig idee wat het zou kunnen zijn?
Edit:
Ik heb wel al het volgende gecheckt:
- Of de vacuumslang kapot was, hij is wel verweerd maar niet door.
- Olie peil is aan de hoge kant zag ik 2 cm voorbij de ribbels op de peilstok (misschien is dit iets)
Edit:
Ik heb het nog eens gepeild en de olie peil is toch wel goed. Ik denk dat ik het in het donker verkeerd heb afgelezen