Peugeot speedfight 3 4T viel uit

Mackapoo

New Member
Ik heb al een aantal jaren een peugeot speedfight 3 4T in bezit en hij is altijd goed onderhouden (door de brommerboer). Hij is helemaal origineel en kleine reparaties doe ik altijd zelf om wat geld te besparen dus ik ben wel redelijk handig,

Gister reed ik naar huis toe vanaf werk en halverwege de weg (8km) moest ik remmen voor een stoplicht en wilde hij niet meer starten. Na 2 minuten kreeg ik hem wel weer gestart maar hij viel zodra ik moest remmen gelijk weer uit. Ook als ik gas gaf verloor hij soms vermogen en haperde hij. Gelukkig heb ik bijna tot huis gereden en hoefde ik maar een stukje te duwen maar hij wou niet meer starten. Bij pogingen met de e-start rook ik een soort van brandlucht.

Een aantal uur later starte hij wel weer gewoon maar ik vertrouw het uiteraard niet meer. Heeft iemand enig idee wat het zou kunnen zijn?

Edit:
Ik heb wel al het volgende gecheckt:
- Of de vacuumslang kapot was, hij is wel verweerd maar niet door.
- Olie peil is aan de hoge kant zag ik 2 cm voorbij de ribbels op de peilstok (misschien is dit iets)

Edit:

Ik heb het nog eens gepeild en de olie peil is toch wel goed. Ik denk dat ik het in het donker verkeerd heb afgelezen
 
Last edited:
Advertisement - register to remove this

ruikt je olie naar benzine? (dat verwacht ik wel als het peil omhoog komt)
Ik ben nu niet thuis, als ik straks thuis komt zal ik eens ruiken. Als dit het geval is, wat zou het dan kunnen zijn?

Edit:
Ik heb het nog eens gepeild en de olie peil is toch wel goed. Ik denk dat ik het in het donker verkeerd heb afgelezen.
 
Last edited:
Bobine kapot ... als die warm is , kapt die er mee ,
Kan ik dat controleren voordat ik een nieuwe bestel?

Edit:
Volgens het werkplaats handboek moet hij 5k ohm hebben. Ik heb hem met de multimeter doorgemeten en hij geeft 0.8 ohm bij een 0-200 range.. dus die lijkt inderdaad kapot.
 
Last edited:
Ik heb vandaag er een nieuwe bobine ingezet en alles lijkt dusver te werken. Volgensmij heb ik hem vorige keer verkeerd doorgemeten. Aan de laagspanning kant meet ik iig 0.8 en bij de nieuwe 1.2 (200 range). Aan de bougie kant meet ik 7.5k ohm bij de oude en 8.5 bij de nieuwe. Dus hopelijk was dit het.

Morgen maar eens testen met warm weer ;).

Edit:
Het lijkt allemaal weer normaal te werken.. dus hopelijk was het de bobine.
 
Last edited:
Back
Top