Peugeot Rapido typegoedkeuring en framenummer

VinceBog

Member
Hallo,

Ik ben in het bezit gekomen van een Peugeot Rapido (opknapper) die meer dan 20 jaar in een schuur heeft gestaan en dus geen kenteken heeft. Wat ik via de website van Brommer.nl begrijp, heb ik een typegoedkeuringsnummer nodig of staat deze ergens in het frame. Weet iemand wat het typegoedkeuringsnummer is van de scooter dan wel waar deze in het frame staat?

Weet iemand tevens waar het framenummer zit van een Peugeot Rapido?
 
Advertisement - register to remove this

Midden tegen framebuis volgens het RDW. (gewoon de buis die naar je stuur gaat denk ik, daar zit op nieuwere Peugeots ook vaak een plaatje)

Dit is wat ik even heb gedaan... Zoek een Rapido op MP, voer het kenteken in op ovi, en dan staat daar bij de gegevens ook de plaats van het chassisnummer. ;)

Nu nog maar hopen dat hij niet gestolen is oid.
 
Dit is wat ik even heb gedaan... Zoek een Rapido op MP, voer het kenteken in op ovi, en dan staat daar bij de gegevens ook de plaats van het chassisnummer.
Top idee, ga ik proberen.

Gestolen is de scooter zeker niet; was namelijk van mijn zus die hem nieuw gekocht heeft ergens rond 1990.
 
Dit is wat ik even heb gedaan... Zoek een Rapido op MP, voer het kenteken in op ovi, en dan staat daar bij de gegevens ook de plaats van het chassisnummer.

Ik heb het idee van WEBRacing uitgevoerd en bij een willekeurige Peugeot Rapido staat bij de plaats van het chassisnummer "Midden tegen framebuis". Ik heb ondertussen mijn Rapido gestript maar nergens kom ik een chassisnummer tegen (onderkant bij de standaard is behoorlijk verroest). Weet iemand wat de RDW precies bedoelt met "Midden tegen framebuis"?
 
Ik vond een foto op internet van het frame met een chassisnummer dat dus bij de standaard-ophanging zit. Ik kon nu dus gericht gaan zoeken bij mijn scooter en helaas waren nog maar enkele cijfers vaag zichtbaar. De rest was door roest weg en/of onleesbaar geworden.

Blijft de vraag of iemand weet waar het typegoedkeuringsnummer zou moeten staan bij een Peugeot Rapido.
 

Attachments

  • Framenummer.jpg
    Framenummer.jpg
    202.5 KB · Views: 7
Back
Top