Peugeot Fox snor, rijdt 45 teller en geen boete @ rollenbank

Grijz

Well-Known Member
Hey,

gast uit me klas heeft een peugeot fox snor die gaat zo'n 45 km.u @ teller. Hij was laatst gepakt voor rollenbank, maar kreeg geen boete :? Hij was verbaasd.. Maar hoeveel kw mag een snorfiets officieel hebben dan? Ik ga nl eerdaags een ragbrommertje kopen en wil daar oranje plaatjes op hebben/zetten en ook zo'n 40/45 laten lopen, maar wil wel weten of ik dan een groot risico loop om een boete @ rollenbank te krijgen..
 
Advertisement - register to remove this

ik wil ook wel een foxje snor , zit met zelfde probleem , ik wil ook iets van 40 laten lopen

snor op rollen komt weinig voor maar als het gebeurd :s
 
40 lopen kan dus met een fox, maar verschilt dat per brommer of kan ik mijn toekomstige snor (brak krantenbrommertje dus) ook gewoon 40 laten lopen?
 
Je kan natuurlijk niet zomaar oranje stickers op een bromfiets plakken, denk je dat daar nog nooit aan is gedacht, het is te achterhalen door je framenummer.
 
ja, ok
maar dat is geen antwoord op mijn vraag.. mijn vraag is: hoeveel kw mag een snorfietser officieel hebben?
 
van http://www.openbaarministerie.nl/beleidsregels/docs/2001a007.htm

3. Inbeslagneming
Indien bij het meten van de maximumsnelheid met behulp van de rollentestbank wordt geconstateerd dat niet bij voortduring wordt voldaan aan de door de constructie bepaalde maximumsnelheid geldt het beleid ten aanzien van inbeslagneming van opgevoerde brom- en snorfietsen zoals in het als bijlage bij deze aanwijzing gevoegde schema is aangegeven.
Dit beleid houdt in dat geen inbeslagneming van onderdelen plaatsvindt, maar enkel van het inbeslaggenomen gehele voertuig, indien dit voertuig:


niet behoort tot een goedgekeurd type of exemplaar en
de maximum constructiesnelheid boven de 55 km/h (snorfiets) of 75 km/h (bromfiets) ligt
ongeacht de aanwezigheid van oranje/gele plaat/vlakken
of
niet behoort tot een goedgekeurd type of exemplaar en
de maximum constructiesnelheid lager of gelijk is dan 55 km/h (snorfiets) of 75 km/h (bromfiets)
niet is voorzien van oranje/gele plaat/vlakken
Bij inbeslagneming dient (een schatting van) de waarde van het in beslag genomen voertuig op het beslagformulier te worden vermeld. De Officier van Justitie dient over deze informatie te beschikken indien hij de rechter om een verbeurdverklaring van de brom- of snorfiets verzoekt.

In het geval dat bij inbeslagneming van een brom- of snorfiets blijkt dat de bestuurder geen eigenaar / houder van de bromfiets is zal er tevens een proces-verbaal dienen te worden opgemaakt tegen de eigenaar / houder. Deze dient te worden gewezen op de mogelijkheid om afstand ter vernietiging te doen.

Oftwel, het licht gewoon aan de rollerbank die je tegenkomt of je te hard gaat. Waarschijnlijk heeft die gast uit je klas gewoon geluk gehad of lult ie gewoon dat ie zo hard gaat en tellers wijken ook nog af...
 
Tja, denk dat hij gewoon geluk heeft gehad, want zijn brommertje rijdt echt 45. Als ik bij m achterop zit (heel af en toe naar de stad enzo) rijdt ie iets over de 40 km op de teller.
Maargoed, ik denk dat ik gewoon gele plaatjes op mijn ragbrommertje houd...
 
Back
Top