eurokit
Broem Broem Pff Pff
Ik kan in de buurt een 2ehandse Peugeot New Vivacity 2T kopen van bouwjaar 2008..
Ik rijd momenteel nog een ouder model viva-city sport line 4.(2006) Ben aan het denken om deze te verkopen.
Aangezien de scooter toch wel ze ouderdoms dingen begint te krijgen(al rond de 30.000-35.000km mee gereden). Repareren is wel mogelijk, maar kwa waarde niet meer echt intressant meer.. Ook kwa comfort *zadel* gaat ook wel een beetje op achteruit.. (nadeel blijft voor mij dat de scooter veel benzine verbruikt en ook naar benzine stinkt, maar met het nieuwe model ga ik van 6 naar 8 liter tank)
En van vertikaal naar horizontaal AC
Alleen de scooter heeft volgens de verkoper gelopen tot half december 2016.. Alleen de scooter start niet meer.. (gaat weg wegens rijbewijs)
Opzicht kan dit van alles zijn (al vermoed ik wel een gevalletje van slecht onderhoud, dat hij de scooter nou gewoon dumpt) Het ding zou 7000km gelopen hebben. Het is een 2-takt dus redelijk goedkoop te maken is.. Ik weet dat 4-takt veel meer kost aan motor onderdelen.
Plus punt is dat het hier paar 100 meter van mij vandaan is (hoef niet te kloten met vervoer) Stukje kan ik prima zelf lopen. De prijs is opzicht wel een beetje veel voor een nieuw startende scooter. Maar ik woon in het laagste punt van nederland, en hier zijn niet veel van dit soort nieuwere modellen scooters makkelijk te vinden (eigenlijk alleen maar oude barrels)
Wat ik zoiezo ga controleren:
-Status van de voor en achterband (ik vind dat 1 band kaal mag zijn (liever niet uiteraard) En de tweede netjes.
-Kijken of dat de motor vrij draait met de kickstarter (dat er geen vastloper is)
-In de gaten houden hoeveel compressie de scooter nog heeft.
-Dat het stuur / voorvork recht is en goed veert (dus ook niet te slap veert)
Er was eens een website waar ook nog een new viva-city 2t (als nieuw) op stond, maar die was blijkbaar al verkocht.. Aan de andere kant heb ik ook geen zin in om direct alles boven de 1000 euro uit te geven.
Heeft de New vivacity een accu nodig om te starten? Ik weet wel dat een accu nodig is om het geheugen te onthouden van de instellingen en settings van de kilometer teller..
Ik weet ook dat bij mij oude model de motor gewoon te starten is met de kickstarter..
Ik heb geen idee of dat de NEW vivacity een DC of AC systeem gebruikt (ik vermoed zelf dat dit gewoon nog AC is..)
Ik rijd momenteel nog een ouder model viva-city sport line 4.(2006) Ben aan het denken om deze te verkopen.
Aangezien de scooter toch wel ze ouderdoms dingen begint te krijgen(al rond de 30.000-35.000km mee gereden). Repareren is wel mogelijk, maar kwa waarde niet meer echt intressant meer.. Ook kwa comfort *zadel* gaat ook wel een beetje op achteruit.. (nadeel blijft voor mij dat de scooter veel benzine verbruikt en ook naar benzine stinkt, maar met het nieuwe model ga ik van 6 naar 8 liter tank)
En van vertikaal naar horizontaal AC
Alleen de scooter heeft volgens de verkoper gelopen tot half december 2016.. Alleen de scooter start niet meer.. (gaat weg wegens rijbewijs)
Opzicht kan dit van alles zijn (al vermoed ik wel een gevalletje van slecht onderhoud, dat hij de scooter nou gewoon dumpt) Het ding zou 7000km gelopen hebben. Het is een 2-takt dus redelijk goedkoop te maken is.. Ik weet dat 4-takt veel meer kost aan motor onderdelen.
Plus punt is dat het hier paar 100 meter van mij vandaan is (hoef niet te kloten met vervoer) Stukje kan ik prima zelf lopen. De prijs is opzicht wel een beetje veel voor een nieuw startende scooter. Maar ik woon in het laagste punt van nederland, en hier zijn niet veel van dit soort nieuwere modellen scooters makkelijk te vinden (eigenlijk alleen maar oude barrels)
Wat ik zoiezo ga controleren:
-Status van de voor en achterband (ik vind dat 1 band kaal mag zijn (liever niet uiteraard) En de tweede netjes.
-Kijken of dat de motor vrij draait met de kickstarter (dat er geen vastloper is)
-In de gaten houden hoeveel compressie de scooter nog heeft.
-Dat het stuur / voorvork recht is en goed veert (dus ook niet te slap veert)
Er was eens een website waar ook nog een new viva-city 2t (als nieuw) op stond, maar die was blijkbaar al verkocht.. Aan de andere kant heb ik ook geen zin in om direct alles boven de 1000 euro uit te geven.
Heeft de New vivacity een accu nodig om te starten? Ik weet wel dat een accu nodig is om het geheugen te onthouden van de instellingen en settings van de kilometer teller..
Ik weet ook dat bij mij oude model de motor gewoon te starten is met de kickstarter..
Ik heb geen idee of dat de NEW vivacity een DC of AC systeem gebruikt (ik vermoed zelf dat dit gewoon nog AC is..)
Last edited: