Peugeot New vivacity start niet aankoop

eurokit

Broem Broem Pff Pff
Ik kan in de buurt een 2ehandse Peugeot New Vivacity 2T kopen van bouwjaar 2008..

Ik rijd momenteel nog een ouder model viva-city sport line 4.(2006) Ben aan het denken om deze te verkopen.
Aangezien de scooter toch wel ze ouderdoms dingen begint te krijgen(al rond de 30.000-35.000km mee gereden). Repareren is wel mogelijk, maar kwa waarde niet meer echt intressant meer.. Ook kwa comfort *zadel* gaat ook wel een beetje op achteruit.. (nadeel blijft voor mij dat de scooter veel benzine verbruikt en ook naar benzine stinkt, maar met het nieuwe model ga ik van 6 naar 8 liter tank)

En van vertikaal naar horizontaal AC

Alleen de scooter heeft volgens de verkoper gelopen tot half december 2016.. Alleen de scooter start niet meer.. (gaat weg wegens rijbewijs)
Opzicht kan dit van alles zijn (al vermoed ik wel een gevalletje van slecht onderhoud, dat hij de scooter nou gewoon dumpt) Het ding zou 7000km gelopen hebben. Het is een 2-takt dus redelijk goedkoop te maken is.. Ik weet dat 4-takt veel meer kost aan motor onderdelen.

Plus punt is dat het hier paar 100 meter van mij vandaan is (hoef niet te kloten met vervoer) Stukje kan ik prima zelf lopen. De prijs is opzicht wel een beetje veel voor een nieuw startende scooter. Maar ik woon in het laagste punt van nederland, en hier zijn niet veel van dit soort nieuwere modellen scooters makkelijk te vinden (eigenlijk alleen maar oude barrels)

Wat ik zoiezo ga controleren:

-Status van de voor en achterband (ik vind dat 1 band kaal mag zijn (liever niet uiteraard) En de tweede netjes.
-Kijken of dat de motor vrij draait met de kickstarter (dat er geen vastloper is)
-In de gaten houden hoeveel compressie de scooter nog heeft.
-Dat het stuur / voorvork recht is en goed veert (dus ook niet te slap veert)


Er was eens een website waar ook nog een new viva-city 2t (als nieuw) op stond, maar die was blijkbaar al verkocht.. Aan de andere kant heb ik ook geen zin in om direct alles boven de 1000 euro uit te geven.


Heeft de New vivacity een accu nodig om te starten? Ik weet wel dat een accu nodig is om het geheugen te onthouden van de instellingen en settings van de kilometer teller..
Ik weet ook dat bij mij oude model de motor gewoon te starten is met de kickstarter..

Ik heb geen idee of dat de NEW vivacity een DC of AC systeem gebruikt (ik vermoed zelf dat dit gewoon nog AC is..)
 
Last edited:
Advertisement - register to remove this

Of ik elektrisch of moet kicken om te starten maakt voor mij eigenlijk weinig uit.. Het zijn handeling die mij weinig moeite vergen.

Wat zou er mis kunnen zijn waarom die niet start..? Ik weet dat je geen glazenbol daar hebt...

Volgens de verkoper heeft hij tot half december 2016 stil gestaan...

Ik vermoed zelf dat het aan de benzine toevoer zou moeten liggen..

Eerste wat ik zou moeten doen is nieuwe benzine erin doen.., zou het kunnen zijn dat de benzine pomp defect is? (want ik neem aan dat door de stilstaand het membraan van de benzinepomp wel eens zou kunnen opdrogen? En ja ik denk dat die een benzine pomp heeft aangezien de tank onder de voetenplank zit..
 
..Vaak als een Peugeot langere tijd stilstaat, gaat de benzinepomp vast zitten .
Benzine slang van de carburateur afhalen , en ff/blazen/zuigen/blazen/zuigen etc etc aan die slang , vaak werkt die dan weer.
 
Ok dank je voor de tip.. Het volgende:

* Ik ben er vanochtend langs geweest.. En ik vond hem toch net wat minder uitzien in het echt dan op de foto.. (vermoedde dat er weinig onderhoud is aan gedaan.)

Ik heb geconstateerd dat de banden nog redelijk waren, al lagen er goedkopere kenda banden erop. Achtervelg vond ik zelf wel zo goed als af.. (zag er echt lelijk uit)

Voorkap zaten wat gemiddelde krassen op.

Zijkap zou een stukje eruit zijn, maar dit bleek een stukje eruit te zijn + een heel door lopende scheur.

Contactslot was gaar en zat ook nog los.

Buddy seat had moeite open te gaan.. (wellicht contactslot / contactslot kabel misschien te ver uitgerekt..

Ook de kickstart had moeite met omhoog komen (naar mijn idee was hier wel wat meer mis mee)

Hij zei dat ie de tweede eigenaar was, uiteraard RDW app op gsm gebruikt.. Bleek dat hij al de 5de eigenaar was..

Dus had uiteraard maar afgehaakt.. Ik weet niet of ik uberhaupt nog een new viva-city wil, aangezien ik hem net zo goedkoop eruit vond zien als me kisbee die ik hier heb staan..

Wellicht overweeg ik een nieuwe piaggio new fly te kopen.. Of wellicht ergens nog een peugeot speedfight 4 vind voor een aantrekkelijk prijs..

Ik ga ook nog de dealers langs om te zien of ze wellicht een goede tweedehandse hebben staan met weinig kilometers.
 
Last edited:
Back
Top