Lijkt me dat als een benzinepompje in de reverse richting lekt en de benzine terug in de lager gelegen tank loopt, de opbrengst van het pompje ook niet meer is wat hij moet zijn.De scooterexpert waar deze in onderhoud is zei dat het benzine terugloopt naar de tank en dus hebben we een terugslagklep geplaatst.
Dankjewel voor de infoJa dat is de nieuwere versie
Die oude is van paioli
Voor dat nieuwe type heb je wel een ander bracket voor nodig.
Dit is de oude pomp met het oude bracket.
Deze de nieuwe:
Hier nog een foto van het nieuwe bracket
Deze zit ook op 4takt.
Ik kan je erbij vermelden dat die nieuwe pompjes ook gebruikt worden bij de yamaha buiten boord moteren.. Dus het is niet een specifiek peugeot origineel onderdeel. Maar een off-the-shelf-part..
Als je goed zoekt kan je ze onder de 100 euro vinden.
Bedankt voor je bericht. Ik zal eens kijken of ik een goedkope kan vinden via jouw scooter project pagina.Die benzine pomp wilde ik eerst ook kopen.. Toen ik er achter kwam dat de afbeelding niet de juiste zou zijn.
Voor 23euro koop jij geen taiyo giken voor.. Deze benzine pomp is gewoon een blanko cheap chinees merk.
De taiyo giken is een betrouwbare benzine pomp... Op zicht gaat alles wel een keer kapot.. Maar de taiyo giken zal betrouwbaarder zijn.
Voor 23 euro kan je niet voor op de eerste rang zitten.. Als betrouwbaarheid belangrijk is zou ik er zelf niet op besparen..
Je zit er niet erop te wachten dat onderweg ineens je no-name benzine pomp niks meer doet en je moet gaan lopen..
Zou het persoonlijk niet doen.
Als je even op mijn scooter project pagina kijkt kan je waarschijnlijk wel vinden waar je die taiyo giken goedkoper kan krijgen.
Ik zal trouwens eerst eens checken of ik wel zo'n oude pomp in mijn Vivacity heb zitten. Ik ben er maar gewoon vanuit gegaan dat er een verkeerde in zit.Heb je al een bericht gestuurd.
Ik zal trouwens eerst eens checken of ik wel zo'n oude pomp in mijn Vivacity heb zitten. Ik ben er maar gewoon vanuit gegaan dat er een verkeerde in zit.
Het slecht starten niet echt, maar ze kregen hem wel heel moeilijk afgeregeld. Na de 1e beurt was hij zo afgesteld dat wanneer ik stil ging staan dan sloeg hij af. Ik dus terug en toen heeft hij hem weer afgesteld dat hij niet afsloeg, maar mooi rijden was er niet bij. Het is op plankgas of niet, daartussen was hij gewoon schokkerig. Nog steeds trouwens.Aangezien je de eerste eigenaar bent had de dealer jou op de hoogte moeten stellen dat de pomp wissel noodzakelijk is.
Er is wel een maar...., het kan ook zijn dat de dealer dit van tevoren vervangen heeft. Dus voor dat jij deze Viv aankocht.
De dealer krijgt/kreeg sowieso alles vergoed van Peugeot Nederland via de garantieclaim, en nieuwe pompen en montagebeugels werden dan ook onmiddellijk toe/nagezonden.
Maar dit probleem heb je dus al enkele jaren naar wat ik lees, was dit al aan de gang in de garantieperiode zelf of?
Probleem wel kenbaar gemaakt aan de dealer tijdens 1 van de beurtjes van de scooter?
(kan ook zijn dat de huidige/nieuwe brandstofslang simpelweg iets te lang is)
Maar goed, eerst even checken wat er in zit is het verstandigst!
Zolang je de standaard stukjes brandstof slang gebruikt zou dit niet aan de orde moeten zijn.Aangezien je de eerste eigenaar bent had de dealer jou op de hoogte moeten stellen dat de pomp wissel noodzakelijk is.
Er is wel een maar...., het kan ook zijn dat de dealer dit van tevoren vervangen heeft. Dus voor dat jij deze Viv aankocht.
De dealer krijgt/kreeg sowieso alles vergoed van Peugeot Nederland via de garantieclaim, en nieuwe pompen en montagebeugels werden dan ook onmiddellijk toe/nagezonden.
Maar dit probleem heb je dus al enkele jaren naar wat ik lees, was dit al aan de gang in de garantieperiode zelf of?
Probleem wel kenbaar gemaakt aan de dealer tijdens 1 van de beurtjes van de scooter?
(kan ook zijn dat de huidige/nieuwe brandstofslang simpelweg iets te lang is)
Maar goed, eerst even checken wat er in zit is het verstandigst!
Eindelijk heb ik gekeken wat er in zit voor pomp en het is het oude, verkeerde type.Aangezien je de eerste eigenaar bent had de dealer jou op de hoogte moeten stellen dat de pomp wissel noodzakelijk is.
Er is wel een maar...., het kan ook zijn dat de dealer dit van tevoren vervangen heeft. Dus voor dat jij deze Viv aankocht.
De dealer krijgt/kreeg sowieso alles vergoed van Peugeot Nederland via de garantieclaim, en nieuwe pompen en montagebeugels werden dan ook onmiddellijk toe/nagezonden.
Maar dit probleem heb je dus al enkele jaren naar wat ik lees, was dit al aan de gang in de garantieperiode zelf of?
Probleem wel kenbaar gemaakt aan de dealer tijdens 1 van de beurtjes van de scooter?
(kan ook zijn dat de huidige/nieuwe brandstofslang simpelweg iets te lang is)
Maar goed, eerst even checken wat er in zit is het verstandigst!
Ik bestel de bracket en de benzineslang 5/6 -470. Betekenen die getallen dat ze 5 tot 6 mm zijn en een lengte hebben van 470mm ?Dacht dat je deze al vervangen had. Dat vervangen is een karweitje van niks. Zou meteen ook die brandstof slang erbij vervangen.
Als je de pomp het bracket en slang hebt wijst het zich van zelf alles zo uit.
Je kan ook op de exploded view kijken op www.easyparts.nl bij de originele onderdelen.
Bracket is hier te bestellen en kost ongeveer 4 euro:
EasyParts.nl - Benzinetank - benzine pomp Peugeot Speedfight 3 50 4T AC E E2 2012
Benzinetank - benzine pomp - Originele Onderdelen Voor Peugeot Speedfight 3 50 4T AC E E2 2012. Fuel Tank. Tankvlotter PEUGEOT Speedfight 3-4 50 2009-2020. Ring Flash Silver (H4). Hose 5x9 - 400. Clip 8+9. Screw Emb D14 H M6x1-16. Screw Emb H M6x1.00-12. Hose Pipe Bipass To Degassing Tank. Hose...www.easyparts.nl
Nummer 19.