This is a mobile optimized page that loads fast, if you want to load the real page, click this text.

Peugeot Ludix geen vonk meer.

Zundapp-jw

Well-Known Member
Hallo allemaal. Korte voorstelling aangezien dit de eerste keer is dat ik hier ben. Zundapp-jw is kort gewoon jan-willem. Aan de nickname kan je zien dat ik zelf zundapp rij. Me meissie heeft een Ludixje.

Het probleem.
De peugeot ludix starte elektrisch een keertje niet, kick starter in 1 kick.
Eind van die dag deed hij helemaal niets meer.

Aangezien ik zelf er de ballen verstand van heb hebben we hem maar naar een brommerboer gebracht. Na 3,5 maand heb ik hem daar maar weer weggehaald omdat die knakker zogenaamd niets kan vinden.
Volgens hem zou hij de bobine en cdi hebben nagekeken en daar bleek niets mis mee. :L

Nu hoop ik dat ik dat ding weer aan de praat krijg met eventueel hulp van jullie zijde.

Wie oh wie heeft er een idee?:!

PS, hoort die draadboom zo rommelig te zitten?

Dat zal je 'brommerboer' wel hebben verzorgt, die rommel. Gaat de dashboard verlichting nog wel branden als je het contact aanzet (en verlichting ook aan)? En je claxon, doet die het als je het contact op aan zet?

Als je de bougie uit de cilinder draait en dan weer in de dop doet, vervolgens de bougie met het ijzeren gedeelte tegen de zijkant van de cilinder aanhoudt, en je vriendin even twee of drie keer laat kicken, vonkt hij dan? En welke kleur?

Verlichting doet het gewoon, start motortje gaat rond alleen kompleet geen vonk.

Draad boom is in "mijn" ogen rommelig, kan wezen dat ik gewoon te kritisch ben. ;) Is er hier ergens een foto te vinden hoe het hoort.

Nieuwe bougie geprobeerd? Hou je hem wel tegen een kaal stuk frame of stuk kaal metaal van je blok? Hoe is de massa van de bobine/cdi?

Nieuwe bougie geprobeerd? Hou je hem wel tegen een kaal stuk frame of stuk kaal metaal van je blok? Hoe is de massa van de bobine/cdi?

Nieuwe bougie? ja heb ik gedaan. Meerdere.

Kaal stukje frame of blok? Zeer zeker, zelfde als bij mijn eigen brommers.

Massa? goed.

Ook al geprobeerd. Helaas.

Is er niet een manier om die verschillende kastjes door te meten ofzo.
Zoja wat moeten de waardes zijn, kan iemand mij dit vertellen.

Hoe staat het met je pick up of je spoel? is die nog wel heel?
zijn die koperdraden nog heel? of bobine.
meten is weten