peugeot kisbee problemen snelheid

antoonputmans

New Member
Goedendag, ik heb een peugeot kisbee 4t b klasse uit 2012, deze startte eerst niet toen ik hem kocht, ik heb de bougie, v snaar, koppelingspoelli, vliegwiel en de rollen vervangen van 8,5g (wat er in zat toen ik hem kocht) naar 7,5 gram veranderd, heb ook 7g geprobeerd maar werkte minder goed. Ik heb ook de luchtfilter en carbuateur helemaal gekuist en de kleppen afgesteld. Nu rijdt de brommer en start hij vlot maar hij trekt heel traag op en haalt na een hele lange tijd te rijden maar een topsnelheid van 39km/u, hoe kan ik deze iets hoger maken en de optrek verbeteren? Liefst zo'n goedkoop mogelijke oplossingen ;) Ik heb van mijn CDI ook de blauwe draad die er uitkwam aan de zwarte kabel die in mijn CDI gaat afgetapt (dit had ik gelezen dan zorgde voor onbegrensing) maar dit helpt niet echt. Er is ook een lange blauwe kabel die in mijn carterkap gaat tot bij mijn vliegwiel maar deze kabel is nergens aangesloten. Is dit normaal? Alvast bedankt

Advertisement - register to remove this

r is ook een lange blauwe kabel die in mijn carterkap gaat tot bij mijn vliegwiel maar deze kabel is nergens aangesloten. Is dit normaal? Alvast bedankt
Die blauwe kabel die uit de cdi kwam en die jij hebt aangesloten op de zwarte draad van de cdi moet eigenlijk aan die blauwe kabel richting cartersensor.
Dat is de originele wijze van aansluiten en dan is de scooter dus begrensd.
Maar er is iets anders aan de hand want een B-klasse scooter moet gewoon 45kmpu GPS halen ook al is deze nog origineel, op de snelheidsmeter is dit dan iets van ongeveer 49 kmpu omdat alle snelheidsmeters, af fabriek, altijd een aantal kmpu te veel aangeven.

Die blauwe kabel die uit de cdi kwam en die jij hebt aangesloten op de zwarte draad van de cdi moet eigenlijk aan die blauwe kabel richting cartersensor.
Dat is de originele wijze van aansluiten en dan is de scooter dus begrensd.
Maar er is iets anders aan de hand want een B-klasse scooter moet gewoon 45kmpu GPS halen ook al is deze nog origineel, op de snelheidsmeter is dit dan iets van ongeveer 49 kmpu omdat alle snelheidsmeters, af fabriek, altijd een aantal kmpu te veel aangeven.
Dus ik moet gewoon het blauwe kabeltje dat uit de cdi komt, zo aan de zijkant zegmaar. Niet in de connector poort, aansluiten op de kabel die uit de carter komt? Wat zou er nog aan de hand kunnen zijn? De scooter heeft wel lang stilgestaan voordat ik hem “gemaakt” had dus misschien moet die gwn even terug “ingereden” worden. Ik heb er wel al een stuk of 30km mee gereden ondertussen

De manier zoals de cdi nu is aangesloten zou de cdi ontgrensd moeten zijn en zou de scooter zelfs sneller moeten lopen dan 45 kmpu.
Je kunt natuurlijk proberen de cartersensor weer origineel aan te sluiten maar dit zal weinig zoden aan de dijk zetten vrees ik.

Is er na het ontgrenzen van de cdi ook een grotere sproeier geplaatst want wie harder moet werken moet beter eten, zeg ik altijd....;)

De manier zoals de cdi nu is aangesloten zou de cdi ontgrensd moeten zijn en zou de scooter zelfs sneller moeten lopen dan 45 kmpu.
Je kunt natuurlijk proberen de cartersensor weer origineel aan te sluiten maar dit zal weinig zoden aan de dijk zetten vrees ik.

Is er na het ontgrenzen van de cdi ook een grotere sproeier geplaatst want wie harder moet werken moet beter eten, zeg ik altijd....
Ik weet niet echt of dat er een grotere sproeier geplaatst is, zal een van de dagen eens kijken welke er nu inzit. Kan ik beter eens grotere plaatsen voor wat meer snelheid? Moet ik dan ook een powerfilter plaatsen? Ik rijdt zelf als hoofdbrommer op een 2t schakel, nu heb ik het gevoel dat deze scooter niet echt op zijn echte “power” komt. Ik weet niet of dit altijd zo is met scooters?

@Sparky ik heb de sproeiers nagekeken, de stationairsproeier is 30, hoofdsproeier is 78. Als de brommer warm staat dan valt hij uit als ik even stop met gasgeven, hierna start hij ook niet zonder dat ik een beetje extra gas geef. Van deze beide dingen heeft hij geen last als hij koud staat. Ik heb de blauwwe rpm kabel terug aangesloten maar nu rijdt hij maar 32km/u. Hier zijn wat videos van mijn cvt systeem, en een foto waar ik met stift de range getest heb. Het lijkt me een heel vreemd patroon, want het raakt niet helemaal naar boven en het stopt ergens in de helft precies.
IMG_7466.jpeg

Last edited:

Write your reply...
Back