Peugeot Kisbee 2020 4T injectie 'opvoeren'

bruh421

New Member
Ik zou graag mijn scooter ~53 km/h willen laten lopen i.p.v. de momentele 48 km/h, ik heb hier en daar wat gelezen over het 'wegslijpen van een nokje/magneetstrip'. Hier heb ik een paar vragen over:

1. Is het goed te doen om dit zelf weg te slijpen (DIY i.p.v. naar een dealer)? (hier had iemand verwezen naar het gebruik van een lamellenschijf)
2. Uit andere forums heb ik gelezen dat de scooter +60 km/h kan rijden, hier heb ik geen behoefte aan (aangezien ik gegarandeerd gepakt ga worden). Dus wil ik hem ~53 km/h laten lopen, dit kan volgensmij doormiddel van een varioring (ook uit forum gelezen). Hierbij dus de vraag; aangezien van zichzelf geen varioring is geïnstalleerd, is dit een goede optie? Kan men bij het installeren van de varioring ergens tegenaanlopen qua bijvoorbeeld ruimtetekort of iets in de richting?
3. Wanneer een varioring word gebruikt voor de snelheidsbeperking, wordt er nog aangeraden om andere rollertjes te installeren?
4. Heeft iemand misschien nog verwijzingen naar andere forums/sites/filmpjes die mij zouden kunnen helpen informeren over dit onderwerpen of bijvoorbeeld iets wat laat zien hoe men een nokje wegslijpt et cetera?

Alvast bedankt voor de moeite,

Mvg,
Bruh

PS Ik heb 0! ervaring met het opvoeren van scooters, vandaar ook alle vragen. Alle informatie haal ik van forums/sites
 
Advertisement - register to remove this

Ik heb inderdaad ook al eens een beschrijving gezien om de cdi van de Kisbee te ontgrenzen door de cartersensor af te koppelen en op de sensorinput op de cdi, 12Volt te zetten, dit door deze input samen te knopen met de zwarte draad die ook op deze cdi arriveert.
Echter van de Kisbee zijn in de loop der jaren meerdere uitvoeringen uitgebracht en ze hebben niet allemaal een cartersensor.
Als je dit wilt gaan doen, zou ik eerst eens even achter de carterdeksel kijken of jouw Kisbee uberhaupt gebruik maakt van een cartersensor.
Dan voor wat betreft de snelheid, een brommer mag op de rollerbank 55 kmpu halen.
De meeste snelheidsmeter wijken toch ongeveer 5 kmpu af en indien die 60 kmpu die men aangeeft na ontgrenzing van de cdi gemeten is middels de snelheidmeter van de scooter zit je net goed op die 55 kmpu.

Edit: ik denk dat je mijn verhaal hierboven kunt vergeten want ik zie net, in de titel, dat het een injectie betreft, bovenstaand gaat vermoedelijk bij jouw scooter niet werken.
 
Last edited:
Back
Top