peugeot fox vraag

johannesvanderv

Well-Known Member
ik heb een peugeot fox deluxe met originele rolletje(10 gram) en drukveer.
nu heb ik er een gianelli pro 5 opgezet en hij liep goed zonder afstellen. 47-50 en eerst 37km/h. daarna zette ik er een polini speedcontrol vario op met originele rollen nog en nu trek hij door tot ongeveer 25 en daarna valt het geluid heel erg terug(denk het toerental) en dan trektie heel langzaam door met dus heel weinig toeren en is hij heel erg windgevoelig enzo. hoeveel gram rollen kan ik er het beste indoen en moet de drukveer ook anders?
 
Advertisement - register to remove this

Heb je de sproeier veranderd? Zijn de begrenzingen uit de uitlaat en de luchtfilter? Is het een 25km/h of een 45 km/h-cilinder?
Lichtere rollen zijn nodig, hoeveel gram weet ik niet, ik schat rond de 5gram. Sterkere drukveer is niet nodig om hem hard te laten gaan, bevordert wel het hernemen na remmen en bochten nemen.
Gaat je vario helemaal toe?: Streep je vario eens af met alkoholstift, ga een eindje rijden. Is de stift weg tot +- 0.5 cm van het einde?
 
metecco said:
Heb je de sproeier veranderd? Zijn de begrenzingen uit de uitlaat en de luchtfilter? Is het een 25km/h of een 45 km/h-cilinder?
Lichtere rollen zijn nodig, hoeveel gram weet ik niet, ik schat rond de 5gram. Sterkere drukveer is niet nodig om hem hard te laten gaan, bevordert wel het hernemen na remmen en bochten nemen.
Gaat je vario helemaal toe?: Streep je vario eens af met alkoholstift, ga een eindje rijden. Is de stift weg tot +- 0.5 cm van het einde?

sproeier nog niet veranderd, ga ik nog doen en het is een snorcilinder met onbegrensde uitlaat en vario. luchtfilter is nog origineel
 
Ik schat dat je met een snorcilinder niet veel harder zal kunnen gaan. Evt nog prop uit de filter, grotere sproeier, vario checken.
Heb je een gianelli gekocht met wartelaansluiting dan? Dus met 1 grote moer?
 
Back
Top