This is a mobile optimized page that loads fast, if you want to load the real page, click this text.

Peugeot Fox snor, rijdt 45 teller en geen boete @ rollenbank

Grijz

Well-Known Member
Hey,

gast uit me klas heeft een peugeot fox snor die gaat zo'n 45 km.u @ teller. Hij was laatst gepakt voor rollenbank, maar kreeg geen boete :? Hij was verbaasd.. Maar hoeveel kw mag een snorfiets officieel hebben dan? Ik ga nl eerdaags een ragbrommertje kopen en wil daar oranje plaatjes op hebben/zetten en ook zo'n 40/45 laten lopen, maar wil wel weten of ik dan een groot risico loop om een boete @ rollenbank te krijgen..

ik wil ook wel een foxje snor , zit met zelfde probleem , ik wil ook iets van 40 laten lopen

snor op rollen komt weinig voor maar als het gebeurd :s

40 lopen kan dus met een fox, maar verschilt dat per brommer of kan ik mijn toekomstige snor (brak krantenbrommertje dus) ook gewoon 40 laten lopen?

Je kan natuurlijk niet zomaar oranje stickers op een bromfiets plakken, denk je dat daar nog nooit aan is gedacht, het is te achterhalen door je framenummer.

ja, ok
maar dat is geen antwoord op mijn vraag.. mijn vraag is: hoeveel kw mag een snorfietser officieel hebben?

van http://www.openbaarministerie.nl/beleidsregels/docs/2001a007.htm

Oftwel, het licht gewoon aan de rollerbank die je tegenkomt of je te hard gaat. Waarschijnlijk heeft die gast uit je klas gewoon geluk gehad of lult ie gewoon dat ie zo hard gaat en tellers wijken ook nog af...

Tja, denk dat hij gewoon geluk heeft gehad, want zijn brommertje rijdt echt 45. Als ik bij m achterop zit (heel af en toe naar de stad enzo) rijdt ie iets over de 40 km op de teller.
Maargoed, ik denk dat ik gewoon gele plaatjes op mijn ragbrommertje houd...