Peugeot fox 50cc

mutevibes

New Member
Sinds een tijdje heb ik een Peugeot Fox 50cc bromkenteken die ik aan het opknappen ben. Nu heeft hij nog moeite met starten. Hij loopt op een pufje remreiniger voor zo'n 5 seconden, maar start en loopt alleen op vol gas. Als ik het gas loslaat valt hij weg en duurt het weer even voor hij op dezelfde manier start.

wanneer hij start en loopt, op vol gas, lijkt het alsof hij heel erg inhoudt met zijn toeren, het achterwiel draait misschien maar 5km/h.
Ik heb al geprobeerd met de stationairsschroef en luchtschroef te spelen, maar geen succes. Zijn er bekende problemen die ik nog niet heb gezien?

Ik heb vervangen:

krukas + lagers
keerringen
zuiger +veren
cilinder (airsal set)
uitlaat
-
nieuwe choke kabel + knop
nieuwe gaskabel
nieuw luchtfilter
nieuwe bougie (warmtegraad 6)
Vario-kit vervangen, met 4,5gr rollers en 1mm varioring.
 
Advertisement - register to remove this

ik ga zo naar de garage toe om verder ermee bezig te gaan. ik kon gister mijn bougiesleutel niet vinden.
maar met een andere bougie heb ik de vonk kunnen testen in de dop, het is een felle sterke vonk.

er komt een hoop rook uit de uitlaat als hij loopt. ik zal straks de bougie eruit halen om te controleren, maar ik gok dat er geen benzine in de cilinder komt. stroomt wel soepel vanaf kraantje door de transparante leidingen en filter

edit: om je vraag te beantwoorden, ja hij start alleen op remreiniger
 
Last edited:
ik ga zo naar de garage toe om verder ermee bezig te gaan. ik kon gister mijn bougiesleutel niet vinden.
maar met een andere bougie heb ik de vonk kunnen testen in de dop, het is een felle sterke vonk.

er komt een hoop rook uit de uitlaat als hij loopt. ik zal straks de bougie eruit halen om te controleren, maar ik gok dat er geen benzine in de cilinder komt. stroomt wel soepel vanaf kraantje door de transparante leidingen en filter
Ik zou ook de carburateur openmaken en schoonmaken als je toch al bezig bent, blijkbaar gaat het vanaf dat moment niet goed.
 
Ik zou ook de carburateur openmaken en schoonmaken als je toch al bezig bent, blijkbaar gaat het vanaf dat moment niet goed.
ik ga straks na het ontbijt ermee bezig. zal proberen updates te geven als ik meer weet
nog tips voor andere dingen die ik kan checken?
 
Heeft even geduurd, maar heb er tijd voor gemaakt. Ik heb intussen een carb-revisie gedaan met nieuwe hoofdsproeier, pakkingen etc. En ik heb een nieuw membraan met nieuwe pakkingen gemonteerd. Verse brandstof erin met wat 2T Castrol erdoor.

Helaas na heel veel kicken gebeurt er weinig, hij gaat mooi rond, ik heb een sterke vonk, de vlotter loopt netjes vol en de bougie is beetje espresso bruin en nat.

Wat kan het allemaal nog zijn, ik heb ook gekeken op valse lucht, en het lijkt nergens weg te komen
 
Als de bougie nat is , zou je zeggen dat hij benzine krijgt , vonk heb je ook goed zeg je , is het enige wat overblijft de compressie . Alles heb je vernieuwd , maar zou voor de zekerheid toch even de compressie meten .
Verse brandstof erin met wat 2T Castrol erdoor.
Je hebt toch wel de juiste mengverhouding meen 1:50 , niet dat je veel te vet smeert
 
stomme brommers zijn het! Wie rijd er dan ook op een fox.. :fearscream:
Probeer eens iets olie in de cilinder te doen (niet te veel uiteraard) en probeer dan nog eens. incl remreiniger wanneer je dit nodig acht.
 
na een paar keer kicken gaf hij een heel klein plofje alsof hij wilde starten. toen ik de (nieuwe) bougie eruit draaide was de kleur beetje donkerbruin/koffiebruin. Toen ik hem er weer indeed met een spuitje benzine en olie (in een sausfles 1:40 gemengd), probeerde hij het niet eens meer.

toen heb ik de bougie eruit gedraaid en getest op vonk, opeens geen vonk meer! ik heb nog een andere cdi liggen, en volgens mij nog wel een bobine. maar ik snap er niks van
 
vreemd, op een ander apparaat kan ik de advertentie ook niet vinden. geen wonder dat ik nog geen reacties had of biedingen
Post automatically merged:


ik had een link in de advertentie staan. daarom ging die niet online.
hieronder ook via FB-marktplaats

 
Last edited:
nou, we hebben de fox aan de loop gehad, en zelfs stationair draaiend. Zonder uitlaat, dus een kabaal tot en met.
met uitlaat wilde hij niet lopen, laat staan starten.
met wat oude gaskabels door de pijp heen geragd, en er kwam een enorme prut uit.

dus de vraag: hoe kan ik het beste die pijp schoonmaken. heb al geprobeerd met remreiniger en vuur. maar het komt er niet doorheen
 
nou, we hebben de fox aan de loop gehad, en zelfs stationair draaiend. Zonder uitlaat, dus een kabaal tot en met.
met uitlaat wilde hij niet lopen, laat staan starten.
met wat oude gaskabels door de pijp heen geragd, en er kwam een enorme prut uit.

dus de vraag: hoe kan ik het beste die pijp schoonmaken. heb al geprobeerd met remreiniger en vuur. maar het komt er niet doorheen
zijn wel filmpjes van te vinden. owja niet onbelangrijk: goed opletten!

 
Beetje of topic maar ik heb zelf ook een Fox (70cc Airsall, Mallosi kop, 17.5 carb etc) en ik heb er een Technigas uitlaat onder zitten en hoor daar veel slechte verhalen over. Welke uitlaat kan ik nemen om de prestaties te verbeteren, wil vooral trekracht. (Giannelli pro 5 kan ik niet krijgen hier in de buurt).
Mijn Fox rijd op t moment op top 75 en trekt heel snel op tot de 50.
 
Back
Top