Peugeot Django lekt olie

Django 2019

New Member
Beste forumleden, mijn Peugeot Django lekt olie uit een slangetje, zie onderstaande foto.

Ik ben een leek en weet niet wat voor slangetje het is en wat de functie is. Kan iemand mij dit vertellen?
En wat zou er aan de hand kunnen zijn als hier olie uitdruppelt? Hoort het slangetje gesloten te zijn en is het dus op te lossen door een nieuw slangetje te monteren?

1593878175567.png

Ik hoor graag van jullie, alvast bedankt!

Martijn
 
Advertisement - register to remove this

Dat is een overloop als er via de carter ontluchting er een beetje olie mee komt. Slangentje werkt meer als een soort van peil glas.
Klein beetje olie lekken zoals op de foto is geen probleem..
Als het slangentje continu vol staat wel.
 
Dat is een overloop als er via de carter ontluchting er een beetje olie mee komt. Slangentje werkt meer als een soort van peil glas.
Klein beetje olie lekken zoals op de foto is geen probleem..
Als het slangentje continu vol staat wel.

Bedankt voor je reactie. Mijn scooter is gevallen en sindsdien lekt de olie via het slangetje op de grond. Het is niet een enkel druppeltje maar na een paar uur is het weleens een plasje.

Wat kan het zijn en enig idee hoe op te lossen?
 
Ik denk ook dat er wat olie via de carter ontluchting je luchtfilter is ingelopen toen de scooter op z'n zij lag.
Dus even de luchtfilterdeksel verwijderen en alles in het luchtfilterhuis droog en schoon maken met een oude lap.
Als het luchtfilter ook nat is van de olie, deze vervangen.
Verder dat doorzichtig pijpje vervangen, deze hoort aan de uiteinde gesloten te zijn en niet te lekken.
Dat doorzichtig pijpje bevindt zich bij het diepste punt van de luchtfilter waar zich op den duur zich altijd wel wat olie/water/stof verzamelt.
Zo te zien aan de lekkende olie is het nog een vrij nieuwe scooter of de carter olie was pas vervangen want de olie is nog heel erg schoon.
 
Back
Top