Ik weet niet of een scooter van 2020 nog een cdi heeft maar onderstaand plaatje vond ik in de workshop manual van de 125cc.
Dat zal bij de 50cc waarschijnlijk niet anders zijn.
De cdi is component nummer 4.
Maar waarom een begrenzer plaatsen?
Als ik op "cdi" zoek voor de Django van 2020 vind ik een cdi die begrensd door middel van een
cartersensor dus toch nog een standaard cdi op zo'n redelijk jonge scooter blijkbaar.
Dit is trouwens dezelfde cdi als die van bepaalde typen Kisbee's
Als je hier interesse voor hebt hoe dit "werkt", op dit forum is over de cdi van de kisbee al meerdere malen geschreven dus even de zoekfunctie gebruiken.
Maar mij ontgaat de logica, je scooter start slecht, wil daarvoor een begrenzer plaatsen (titel) en je komt tot de conclusie dat de cdi de boosdoener is.
Of bedoel je met begrenzer een schakelbare cdi?
Is dit een brom of een snor-scooter?
Wat bedoel je met "na wat onderzoek" heb je alles andere uitgesloten zoals brandstofvoorziening, klepspeling en compressie?
View attachment 76131