Peugeot django kan de cdi niet vinden op mijn django van 2020 om een begrenzer erop te monteren

Gianno…..

New Member
Hallo,
Ik heb onlangs een probleem ontdekt met mijn Peugeot Django scooter uit 2020. De scooter start niet meer goed en na wat onderzoek ben ik tot de conclusie gekomen dat het probleem waarschijnlijk te maken heeft met de CDI (Capacitor Discharge Ignition). Nu zit ik echter met een ander probleem: ik kan de CDI niet vinden.


Ik heb al geprobeerd om de gebruikelijke plekken te controleren waar de CDI zich zou kunnen bevinden. Onder het zadel, waar vaak veel elektrische componenten zijn weggestopt, heb ik gekeken, maar ik kon daar niets vinden dat op de CDI leek. Ik heb ook geprobeerd om enkele zijpanelen te verwijderen in de hoop dat de CDI daarachter zou zitten, maar helaas zonder succes.


De handleiding van de scooter biedt ook weinig hulp, want er wordt niet specifiek vermeld waar de CDI precies zit. Dit maakt het een frustrerende zoektocht en ik begin me af te vragen of ik iets over het hoofd zie of misschien niet op de juiste manier zoek.


Ik zou graag willen weten of iemand anders met een Peugeot Django uit 2020 hetzelfde probleem heeft gehad en hoe zij de CDI hebben gevonden. Alle tips en adviezen zijn welkom, want ik wil mijn scooter zo snel mogelijk weer aan de praat krijgen. Alvast bedankt voor jullie hulp!
 
Advertisement - register to remove this

Ik weet niet of een scooter van 2020 nog een cdi heeft maar onderstaand plaatje vond ik in de workshop manual van de 125cc.
Dat zal bij de 50cc waarschijnlijk niet anders zijn.
De cdi is component nummer 4.

Maar waarom een begrenzer plaatsen?
Als ik op "cdi" zoek voor de Django van 2020 vind ik een cdi die begrensd door middel van een cartersensor dus toch nog een standaard cdi op zo'n redelijk jonge scooter blijkbaar.
Dit is trouwens dezelfde cdi als die van bepaalde typen Kisbee's
Als je hier interesse voor hebt hoe dit "werkt", op dit forum is over de cdi van de kisbee al meerdere malen geschreven dus even de zoekfunctie gebruiken.

Maar mij ontgaat de logica, je scooter start slecht, wil daarvoor een begrenzer plaatsen (titel) en je komt tot de conclusie dat de cdi de boosdoener is.
Of bedoel je met begrenzer een schakelbare cdi?

Is dit een brom of een snor-scooter?

Wat bedoel je met "na wat onderzoek" heb je alles andere uitgesloten zoals brandstofvoorziening, klepspeling en compressie?

1717527895675.png
 
Ik weet niet of een scooter van 2020 nog een cdi heeft maar onderstaand plaatje vond ik in de workshop manual van de 125cc.
Dat zal bij de 50cc waarschijnlijk niet anders zijn.
De cdi is component nummer 4.

Maar waarom een begrenzer plaatsen?
Als ik op "cdi" zoek voor de Django van 2020 vind ik een cdi die begrensd door middel van een cartersensor dus toch nog een standaard cdi op zo'n redelijk jonge scooter blijkbaar.
Dit is trouwens dezelfde cdi als die van bepaalde typen Kisbee's
Als je hier interesse voor hebt hoe dit "werkt", op dit forum is over de cdi van de kisbee al meerdere malen geschreven dus even de zoekfunctie gebruiken.

Maar mij ontgaat de logica, je scooter start slecht, wil daarvoor een begrenzer plaatsen (titel) en je komt tot de conclusie dat de cdi de boosdoener is.
Of bedoel je met begrenzer een schakelbare cdi?

Is dit een brom of een snor-scooter?

Wat bedoel je met "na wat onderzoek" heb je alles andere uitgesloten zoals brandstofvoorziening, klepspeling en compressie?

View attachment 76131
Mijn cdi is niet kapot dat is verkeerd geschreven maar ik ben op zoek naar mijn cdi voor een begrenzer op te zetten maar ik kan het niet vinden waar de cdi precies is
 
Aangezien er een nieuwe post/draadje is geplaatst:


Hier maar even verdergaan dus...
Beide zijkappen verwijderen en kijken waar deze CDI zich bevind, zit altijd aan het frame gemonteerd middels een ophangrubber!

Schermopname_7-6-2024_152724_.jpeg

Edit: Volgens de datasheet van de Django 50cc zit de CDI gemonteerd op nummer/plek 3:

datasheet django.jpeg

Maar waarom een begrenzer plaatsen?
Als ik op "cdi" zoek voor de Django van 2020 vind ik een cdi die begrensd door middel van een cartersensor dus toch nog een standaard cdi op zo'n redelijk jonge scooter blijkbaar.
Dit is trouwens dezelfde cdi als die van bepaalde typen Kisbee's
Als je hier interesse voor hebt hoe dit "werkt", op dit forum is over de cdi van de kisbee al meerdere malen geschreven dus even de zoekfunctie gebruiken.
Het is mij ook een raadsel, maar goed nu weet hij wel waar deze CDI precies zit!
 
Last edited:
Back
Top