PC systeem

Robert

Superrrjoden!
Hoi,

Ik ben van plan om een nieuw pc systeem te gaan kopen maar ben niet echt op de hoogte van het spul.
Is er iemand die een leuk systeem voor me kan samenstellen?

PC moet alles kunnen, maar hoeft geen game monster oid te zijn, gewoon een goede allrounder.
Ik wil ook graag een flatscreen scherm van 19" erbij.

Totaal prijs tussen de 800 en 1000euro.

Tnx.

Dus:

Moederboord - Socket 775 Asus P5N-E SLI
Processor - CPUs Socket 775 - Intel® Core™ 2 Duo E6750
Videokaart- Asus EN8800GTS/HTDP
Geheugen - G.E.I.L. 2 GB DDR2-800 Kit ( 2x )
Beeldscherm - Iiyama ProLite E1902WSV-B1 19"
HD - SATA - Seagate Barracuda 7200.10 320GB


Kom je +/- op 1.000e.

Is dat wat??
 
Last edited:
Advertisement - register to remove this

Wel een leuk setje heb je daar, niets mis mee.

Maar kijk eerst even goed rond, er zijn betere systemen en snellere te vinden voor het budget dat jij hier laat zien.
 
ik hoorde dat de 8600 niet zon goede kaart is?

kan iemand dat bevistigen of is dit maar dom gelul?

Dom gelul, me broertje heeft toevallig gister de XFX 8600 GT gekocht, hij presteerd dus tegen mijn 7900GT aan...

Alleen de 8600 GT geeft de graphics van de huidige games toch nog een heel stuk mooier weer, hij speelt nu Medal of Honor Airbone @ highest zonder probleem, wat een top kwaliteit!

Kaartje is maar 100 eu!

Dit is wel op een resolutie van 1024/768 dan, hogere resoluties @ highest gaat dat kaartje het niet meer trekken offcourse. :)
 
Dom gelul, me broertje heeft toevallig gister de XFX 8600 GT gekocht, hij presteerd dus tegen mijn 7900GT aan...

Alleen de 8600 GT geeft de graphics van de huidige games toch nog een heel stuk mooier weer, hij speelt nu Medal of Honor Airbone @ highest zonder probleem, wat een top kwaliteit!

Kaartje is maar 100 eu!

Dit is wel op een resolutie van 1024/768 dan, hogere resoluties @ highest gaat dat kaartje het niet meer trekken offcourse. :)


aha oke, ik heb dit ook alleen maar gehoord:)
 
Ik zou niet voor een Nvidia chipset gaan op je moederbord. Ik neem aan dat je toch geen SLI gaat gebruiken, dus dat is overbodig.

Voor rond de 120€ heb je een heel mooi moederbordje met Intel P35 chipset, deze ondersteunt native 1333Mhz FSB, iets wat je nodig hebt voor die E6750. En hij ondersteunt de volgende generatie Core2 CPU's :).

die GEILe geheugen reepjes zijn imo ook onnodig ( duur ). En je neemt een behoorlijk dikke videokaart. Dan moet je ook een goede voeding hebben, denk aan ong. 500w van een A merk ( Coolermaster, Zalman, Antec. )

Kijk voor een 640MB 8800, die hebben de beste prijs/prestatie verhouding van de 8800's vind ik.

Wil je hem zelf gaan bouwen?
 
Is dit systeem beter dan wat ik had gevonden qua prestatie's?
Prijs maakt niet zoveel uit, ik weet dat er nog een paar dingen bij moeten maar die kunnen er later los bijgekocht worden.

Ik zat er namelijk aan te denken om de videokaart, moederboord, cpu, schijf en geheugen te bestellen en daarna de monitor, meer geheugen en de rest.

Nee, maar het is een mooie richtlijn :)
vind jou systeempje zo wel aardig hoor, de 8800GTS is een goede kaart.

Zal straks wel wat voor je knutselen.

full.jpg


ik heb er zoiets van gebrouwen. De quadcore kan handig zijn als je veel dingen tegelijk doet. Game je meer, dan zou ik de 640MB 8800GTS nemen en de Q6600 vervangen voor een E6750
 
Last edited:
ikke ben WD geil, hoewel... als de 1TB spinpiont F1 uitkomt, of beter gezegd, leverbaar is, dan komen er daar waarschijnlijk 3 van hierheen
 
my bad. dan weet ik niet welke het stilste is, de WD of de samsung:+

leuke kast, alleen hoe zit het met de deugenlijkheid van zon ding, beetje goed aan te sleutelen?
 
Ok jongens, nu we het hier toch over hebben,

Ik moet een high end game moederbord hebben, SLI ondersteuning is benodigd, 1300 Mhz FSB, en mogelijkheden tot hoge geheugensnelheden ook (Liefst ook DDR3 compatible). Iemand een idee?

Ik wil namelijk in november upgraden van mijn 7900GTX (512 MB) naar de G92-videochipset van Nvidia (1024+ MB), maar ik wil niet dat de rest van mijn componenten als bottleneck werkt.

Extera, jij hebt er veel verstand van, schijn je licht hier eens over! :D
 
Back
Top