Past voorvork van bijv Rox/SR op NTT??

Mark.N

Mark
Nouja de titel zegt t al. Ik heb ook last van t alom bekende NTT/NRG voorvrok gezeik. Ding veert voor geen meter zit echt muurvast. Nou vroeg ik me af of de voorvork van bijvoorbeeld een Aerox op mijn NTT past??
Daar hoor je namelijk nooit problemen mee...

Of kan i kdan beter voor een Zip/Runner voorvork kijken? :)

Mark
 
Advertisement - register to remove this

runner = dezelfde ellende en om nu een monoarm van een zip te pakken dat weet ik ook niet (10 inch velg) want neem aan dat de voorvork van een zip (een normale vork dus) even klote is als een runner of ntt vork
 
Scarface. said:
runner = dezelfde ellende en om nu een monoarm van een zip te pakken dat weet ik ook niet (10 inch velg) want neem aan dat de voorvork van een zip (een normale vork dus) even klote is als een runner of ntt vork

Ja k had dacht ik is gehoord dat die nieuwere modellen beter waren ofzo...
Maar van een Rox past die er neit zomaar op?? :(
 
vork van een phantom past zowiezo niet in een Zip sp frame, heb dat namelijk een keer geprobeerd met de vork van Erwin, k weet niet of de vork van een rox ong. even gelijk is aan die van een phantom :)
het kleine begin deel van de f-12 vork ging wel totdat je een verdikking krijgt van het stuurslot.
daarna paste die niet meer,
Maar aangezien het frame stuk van een ntt meen dikker is moet het denk ik wel passen, maar weet niet of je mooi uitkomt met het balhoofd en de lengte :)
hoop dat je er wat aan hebt ;)
 
Rene said:
vork van een phantom past zowiezo niet in een Zip sp frame, heb dat namelijk een keer geprobeerd met de vork van Erwin, k weet niet of de vork van een rox ong. even gelijk is aan die van een phantom :)
het kleine begin deel van de f-12 vork ging wel totdat je een verdikking krijgt van het stuurslot.
daarna paste die niet meer,
Maar aangezien het frame stuk van een ntt meen dikker is moet het denk ik wel passen, maar weet niet of je mooi uitkomt met het balhoofd en de lengte :)
hoop dat je er wat aan hebt ;)

Ok top :)
Maar als ik jou tekst lees, zal een Zip voorvork dus ook niet in een NTT frame passen??
De tering wat een gezeik zeg... Waarom pleuren ze er neit gewoon gelijk een goeie vork in...
 
Minco said:
Ok top :)
Maar als ik jou tekst lees, zal een Zip voorvork dus ook niet in een NTT frame passen??
De tering wat een gezeik zeg... Waarom pleuren ze er neit gewoon gelijk een goeie vork in...


dat durf ik niet met alle zkrheid te zeggen en kan me best voorstellen dat het gewoon klote is...
wat ik wel haast weet is dat een zip voorvork een diameter heeft van 20mm "2cm"
misschien kan je hier nu wel wat mee als je de balhoofdbuis of diameter van het stuurhuis opmeet :)
 
Rene said:
dat durf ik niet met alle zkrheid te zeggen en kan me best voorstellen dat het gewoon klote is...
wat ik wel haast weet is dat een zip voorvork een diameter heeft van 20mm "2cm"
misschien kan je hier nu wel wat mee als je de balhoofdbuis of diameter van het stuurhuis opmeet :)

Okido, ga ik dat zo ff meten :D Je bent de held van de dag :D
Past dus idd niet, zonde.. NTT is groter :)
 
Last edited:
Alle originele NTT/NRG/Runner vorken zijn crap. De showa zijn het ergst, maar de sebac vorken gaan ook heel snel lekken.

Als je het simpel wilt houden koop je een EBR of Malossi vork, net wat je budget is, ik was heel tevreden met EBR, en hij paste er gelijk in.

Zip SP voorvork ben ik op zich wel te spreken over, ik rij met de standaard veer nu, maar het veert al beter dan een std vork van een Runner of NRG.
 
maar melf heb jij nou gewoon de stuurstang van een nrg, en dan de voorvorken onder het balhoofd doorgeslepen en de delen boven het kroonstuk aan elkaar gelast ? :)
 
Rene said:
maar melf heb jij nou gewoon de stuurstang van een nrg, en dan de voorvorken onder het balhoofd doorgeslepen en de delen boven het kroonstuk aan elkaar gelast ? :)


nee, ik heb de lassen losgeslepen , de pen eruit geperst , nrg pen afgedraait , die er doorheen geperst , onder en boven vastgelast weer , wel zo veilig , ik ben er niet zo'n fan van om m er zomaar bovenop te lassen , bovendien zit ie zo altijd 100% goed erin.

lastige is alleen dat de lagercups er ook bij op moet , die moet je er dus eerst opzetten , voordat je de pen erdoor perst en dan ook vastlassen. tis niet zo moeilijk alleen tis veel werk en je moet iig lasapparaat ,pers en draaibank hebben. enigste waar je op moet letten is hoe de pen erin komt bij nrg , omdat de bout van het stuur door een uitsparing heen moet , bij een cross/freestyle stuurtje maakt die niet zo uit volgens mij.
 
Back
Top